Melis.hu
Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum (továbbiakban: ÁSZF) a Part-Land Kft (továbbiakban: Szolgáltató, vállalkozó) által a www.melis.hu weboldalon (továbbiakban: weboldal) keresztül nyújtott (részben e-kereskedelmi) szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (továbbiakban: Ügyfél, fogyasztó, felhasználó, megrendelő, vendég, együttesen: Felek) jogait és kötelezettségeit tartalmazza
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A weboldal/a szálláshely működésével kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (www.melis.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.melis.hu/aszf és letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: http://www.melis.hu/aszf
1. Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Part-Land Kft
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 8638 Balatonlelle, Honvéd utca 4.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@melis.hu
Cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 1409302715
Adószáma: 11483801-2-14
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Kaposvári Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma: 06309694025
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
WEBCODE Kft. Tel.: +36-46-200-500 Fax: +36-46-200-111 Email: info@webcode.hu
2. Alapvető rendelkezések:
1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2. A jelen Szabályzat 2024. április 24. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények: jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi - mely idő alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani.
3. A www.melis.hu domain nevű weboldal Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
5. A weboldalon látható adatokról elképzelhető, hogy nem érvényesek más országokban. Elképzelhető, hogy egyes helyeken tiltják a felhasználásukat, illetve az elolvasásukat. A Szolgáltató nem vállal a felelősséget azokért az esetekért, amikor valaki olyan helyről éri el az oldalakat, és úgy használja fel a talált információkat, ahol és ahogyan azt a helyi törvények tiltják.
6. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozza a Szolgáltató szolgáltatásának igénybevételét.
7. Speciális, egyedei feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3. Értelmező rendelkezések
1. Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.Szolgáltatás: a www.melis.hu weboldalon igénybe vehető szolgáltatás, azaz szállásfoglalás.
2. Üzemeltető/Szolgáltató: a www.melis.hu weboldal szolgáltatója. Adatait lásd az 1. pontban.
3. Felhasználó: a weboldal látogatója
4. Vendég: A szolgáltató által nyújtott szolgáltatás igénybe vevője.
4. Szerződő fél
1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban: Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
5. Szolgáltatás igénybevétele/foglalás
1. A foglalás indítása a www.melis.hu oldalon érhető el.
2. Felhasználó a foglalás során köteles a saját, valós adatait megadni. A foglalás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető Szolgáltatói hibás teljesítésért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
4. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyet, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szálláshelyet a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
5. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
6. Megrendelhető szolgáltatások köre és az árak
1. A megjelenített szolgáltatás a weboldalon online, vagy elektronikus üzenetben rendelhető meg/foglalható le. A szálláshelyre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, fizetendő összegek.
2. A weboldalon a Szolgáltató részletesen bemutatja a szálláshelyet.
3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a szállás közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást hibás áron visszaigazolni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat foglalási, rendelési szándékától.
5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a szolgáltatás valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
7. Foglalás menete
1. Felhasználó a személyes adatai megadásával megkezdi a foglalást. Felhasználó megadja a foglalni kívánt apartman számát, foglalás időtartamát, vendégek számát és azok személyes adatait.
2. Ezt követően a „Küldés” gombra kattintva tudja elküldeni a ajánlatkérését / foglalását.
Fizetési módok a jelen ÁSZF melléklete szerint.
3. Felhasználó a foglalással tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
4. Szolgáltató elektronikus végszámlát állít ki a beérkezett összegről.
5. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a foglalási folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba/mezőbe, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
6. Felhasználó e-mail-ben a foglalás elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó foglalásának elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A foglalás és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg a foglalás során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
8. Árak
1. Az aktuális árak forintban értendőek és a weboldalon a foglalást megelőzően láthatók.
2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
9. A Szolgáltatás igénybevételének módja
- A Vendég a szálláshelyet az érkezés napján, 14:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out). Ettől eltérő időpontokra a felek külön megállapodása érvényes.
10. Lemondási feltételek
- A jelen ÁSZF melléklete szerint.
11. Egyéb feltételek
1. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szálláshelyet, illetve a létesítményt,
c) a Vendég fertőző betegségben szenved,
d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
2. A vendég betegsége, halála
Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
3. A szerződő fél (vendég) jogai és kötelezettségei, kártérítési felelőssége
A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a lefoglalt szálláshely, valamint a Szolgáltató azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. A panaszkezelés rendjéről bővebben a 19. pontban található információ.
A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
A szálláshely közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
4. A szolgáltató jogai és kötelezettségei, kártérítési felelőssége
Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.
A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató hibájából következett be.
A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szálláshelyen, és minden szükséges adatot a szálláshely rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
A kártérítés mértéke maximum a Szerződés szerinti szállás ár összegének az tízszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.
Vis major
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, járvány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
Háziállat
A szálláshely háziállatot nem fogad.
12. Felmondás joga
1. A jelen ÁSZF elfogadásával a fogyasztónak minősülő felhasználó kifejezetten tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben rögzített felmondási jog a rendelet 29. § (1) bekezdésének l) pontjára tekintettel nem illeti meg Önt, tekintettel arra, hogy a szállásnyújtásra irányuló szerződés, vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidő van kikötve.
2. A felmondási jogról részletesebben a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben lehet olvasni, mely hatályos állapotban itt érhető el
13. Szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Kellékszavatosság
1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a weboldalt üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A szavatossági igény esetén történő eljárás
1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
14. Vegyes Rendelkezések
1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
5. Szolgáltató a weboldalon található szolgáltatásokhoz való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
6. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
7. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
15. Panaszkezelés rendje
1. A Szolgáltató célja, hogy valamennyi foglalást/szállás-nyújtást megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
6. A Fogyasztónk panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető testület neve |
Békéltető testület székhelye, címe: |
Illetékességi terület |
Budapesti Békéltető Testület |
Budapest |
Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Pécs |
Baranya vármegye, |
Somogy vármegye, |
||
Tolna vármegye |
||
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Miskolc |
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, |
Heves vármegye, |
||
Nógrád vármegye |
||
Csongrád-Csanád Vármegyei |
Szeged |
Békés vármegye, |
Bács-Kiskun vármegye, |
||
Csongrád-Csanád vármegye |
||
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Székesfehérvár |
Fejér vármegye, |
Komárom-Esztergom vármegye, |
||
Veszprém vármegye |
||
Győr-Moson-Sopron Vármegyei |
Győr |
Győr-Moson-Sopron vármegye, |
Vas vármegye, |
||
Zala vármegye |
||
Hajdú-Bihar Vármegyei |
Debrecen |
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, |
Hajdú-Bihar vármegye, |
||
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
||
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Budapest |
Pest vármegye |
7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében
a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
8. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
16. Szerzői jogok
1. Miután a www.melis.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a www.melis.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót ugyanakkor bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.
2. A www.melis.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
4. Tilos a www.melis.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www.melis.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
5. A www.melis.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
6. A jogosulatlan felhasználás büntető- és polgári jogi következményeket von maga után. A Szolgáltató követelheti többek között a jogsértés abbahagyását és kárának megtérítését a Ptk. általános szabályai szerint. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
17. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://www.melis.hu/adatvedelem
Balatonlelle, 2024. április 24.
Melléklet
Fizetési- és lemondási feltételek
- Megrendelés
Munkatársunk írásban adott árajánlatára a vendég részéről írásbeli megrendelés szükséges. Ezzel a megrendelővel a vendég elfogadja a szálloda fizetési és lemondási feltételeit, valamint az Általános Szerződés Feltételeket. A megrendelőnek tartalmaznia kell az érkezés, távozás dátumát, vendégek nevét és gyermekek esetén a születési dátumukat. Munkatársaink a megrendelő alapján véglegesítik a foglalást, és erről visszaigazolást készítenek.
- Megrendelés lemondása
- A megrendelés lemondása írásban, adott határidőig történik.
- Az érkezés előtt 60. napig: díjmentes.
- Érkezés előtt 59. naptól a 2. napig: a megrendelt szolgáltatás 50%-a,
- Érkezés előtti naptól, illetve, ha foglalás napján előzetes jelzés nélkül nem érkezik meg a vendég: a megrendelt szolgáltatás 90%-a kerül kötbérként felszámolásra.
- Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét foglalófizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 óráig nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű, de legalább egy napi szállásdíjat kötbérként érvényesít. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
- Egyedi és akciós ajánlatok esetében lemondási feltételek az ajánlatban szereplő feltétek szerint alakulnak.
- A lefoglalt, de a Vendég szállodában való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve módosított szolgáltatások (szállás, étkezés, kezelések stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.
- A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.
- Megrendelés módosítása
- Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, vagy a létszám módosítására a szabad kapacitás függvényében az alábbi feltételek szerint van lehetőség:
Módosítás esetén a befizetett előleg adott naptári évben használható fel, de maximum 90 napon belül. Egyedi igény egyeztetéssel érvényesíthető.
A módosítás díja:
- érkezés előtti 60. napig díjmentes
- az érkezés előtti 59. naptól 15. napig 5.000 Ft/szoba/alkalom
- érkezés előtt 14-2 napon belül a foglalás végösszegének 10%-a, de min. 10.000 Ft
- érkezés előtti vagy az érkezés napján a befizetett előleg teljes összege módosítási költségként kerül felszámolásra
- Egyedi és akciós ajánlatok esetében az ajánlatban szereplő módosítási feltételek az irányadóak
- Fizetési feltételek
- Az üdülés teljes összegének 25%-át a Szolgáltató által küldött visszaigazolás után 7 naptári napon belül kérjük előlegként postai csekken, átutalással, bankkártyával vagy szépkártyával befizetni, és az előlegfizetési utalványról (név, cím, rendelési szám, illetve áfás számla igény esetén adószám és kiállítási cím feltüntetésével) egy másolatot a Szolgáltató részére elküldeni.
- Amennyiben a foglalás és az érkezés között 14-3 nap telik el, az előleget 2 naptári napon belül kérjük befizetni.
- Amennyiben a foglalás és az érkezés között 2 nap vagy annál rövidebb idő telik el, a vendég a teljes összeget érkezéskor a recepción egyenlíti ki.
- Speciális ajánlatok esetén a fizetési feltételek változhatnak, melyet az írásban megküldött visszaigazolás tartalmaz.
- A befizetések elmaradása esetén a szobafoglalást automatikusan töröljük.
- Elfogadott fizetőeszközök: Készpénz, átutalás, bankkártya, Erzsébet utalvány, Széchenyi Pihenő Kártya
- Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.
- Ajándékutalvány: Az ajándékutalvány csak a rajta meghatározott érvényességi időn belül és értékben a szabad kapacitások függvényében használható fel. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszti.
- Bankszámla
- Dél TAKARÉK: 50800300-15637772
- IBAN szám: HU03 5080 0300 1563 7772 0000 0000
- SWIFT: TAKBHUHBXXX
- Pénzügyi teljesítés módjai:
ELŐLEG FIZETÉSE BANKI UTALÁSSAL
Part-Land Kft (8638 Balatonlelle Honvéd utca 12.)
Dél Takarék: 5080030015637772-00000000 (Az előleg beérkezéséről külön értesítést küldünk.)
Közleményben: kérjük tüntesse fel az előleg számla sorszámát vagy foglalási azonosítót!
Bankkártya adatok (kártya típusa, száma, lejárat, CVV kód) megadása 7 napon belül a foglalási visszaigazolás megérkezésétől számítva.
ELŐLEG FizetésE bankkártyával
Leendő vendégünk a Hotel internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően rövid időn belül következik be.
Ezen fizetési mód választásával Vendégünk tudomásul veszi, hogy a Part-Land Kft (8638 Balatonlelle Honvéd utca 12.) adatkezelő által a www.melis.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff.
ELŐLEG FIZETÉSE SZÉP KÁRTYÁVAL
OTP SZÉP KÁRTYA
Az előleg fizetés funkció használatához arra van szükség, hogy a főkártya tulajdonosa regisztrálja magát az OTP SZÉP Kártya Munkavállalói oldalán. A kártya tulajdonosának a SZÉP Kártya előlegfizetés végrehajtásához a következőket kell tennie:
- Belépés az OTP SZÉP Kártya online felületére, regisztrált kártyatulajdonosként
- A baloldali menü Előleg fizetés menüpontja segítségével a szálláshely kiválasztása,
vagy - Az Elfogadóhelyek keresése menüpont alapján a szálláshely kiválasztása, majd az „Előlegfizetés” gomb kiválasztása után
- Az előleg pontos összegének megadása és a tranzakció végrehajtása.
Az elfogadóhely azonosítása, valamint a kártyaadatok megadása után az előleg összege az OTP direkt rendszerben átutalható. Az átutalásról bizonylat készül, melyet a kártyatulajdonos ki tud nyomtatni.
Kérjük, hogy az előlegfizetés során keletkezett bizonylatot e-mailben küldje el részünkre, ezzel igazolva, hogy az előlegfizetés megtörtént!
K&H SZÉP KÁRTYA
A szállásfoglaláshoz szükséges előleg összegét a kártyabirtokos és a szálláshely egymás között egyezteti, majd a szálláshely indítja el a K&H SZÉP kártyarendszer elfogadói webes felületen az előleg megfizetéséhez szükséges tranzakciót. Ehhez a kártyabirtokosnak csak a K&H SZÉP kártyaszámát szükséges megadnia (hasonlóan a bankkártyás fizetéshez).
A szállás előleg nem kerül átutalásra a szálláshely felé, hanem az előleg összege a kártyabirtokos álszámláján zárolásba kerül, amelyet csak a szálláshely tud törölni a rendszerben. A szálláselőlegre zárolt összeget a kártyabirtokos nem tudja elkölteni és ez biztosítékot jelent a szálláshely számára, hogy a szállás előlegre garantáltan megvan a fedezet a kártyabirtokos álszámláján.
MKB SZÉP KÁRTYA
Előrefizetés (előlegfizetés) Interneten keresztül a Szolgáltató és a Kártyabirtokos fizikai távollétében történik. A Szolgáltató és a Kártyabirtokos megállapodik a szolgáltatás feltételeiről, ennek során a Szolgáltató az engedélyezéshez megkéri a Kártyabirtokostól a Kártyájára nyomtatott "Azonosító szám"-ot (nem azonos a kártyaszámmal!).
Az előrefizetés menete röviden az alábbiak szerint zajlik:
- A Szolgáltató először és külön jelentkezik be a Kártyaközpontba,
- Megadja a kártyabirtokos "Azonosítószám"-át, nevét és az egyéb szükséges adatokat (igény érvényessége, ügyiratszám (ha van ilyen), szolgáltató e-mail címét).
- A szolgáltató a Kártyaközponttól a bejelentkezést követően megadott e-mail címre kap egy "Előrefizetési azonosító" számot ezt közli a Kártyabirtokossal (e- mailen, vagy telefonon),
- A Kártyabirtokos ezt követően külön a Kártyabirtokos menüpontján keresztül hagyja jóvá a fizetést a Kártyaközpontban a szolgáltatótól kapott "Előrefizetési azonosító" segítségével, a szolgáltatáscsoport és az előrefizetendő összeg feltüntetésével
- Amennyiben a Kártyabirtokos a megadott időpontig az előrefizetési igényt a rendszerben sikeresen jóváhagyja (megtörténik a zárolás), úgy a tranzakcióról mind a Szolgáltató, mind a Kártyabirtokos e-mailben értesítést kap.
- Az így kifizetett (zárolt) összeg –a többi SZÉP Kártyával történő fizetéshez hasonlóan– 5 munkanapon belül kerül átutalásra a szolgáltató részére.
TÁJÉKOZTATÁS
Tájékoztatjuk kedves Vendégeinket, hogy a SZÉP kártyával kifizetett előlegeket a visszaélések elkerülése érdekében szállodánknak nem áll módjában visszafizetni. Kivételt képez az az eset, amennyiben technikai okból kifolyólag az előleg távozáskor nem vonható le. (pl. késői utalás miatt nem került még szállodánk számláján jóváírásra az összeg, ez esetben távozáskor a teljes egyenleget kell kifizetni.) Lemondás esetén, amennyiben a SZÉP kártyával fizetett előleg összege egyben a lemondási díj, úgy azt fizetési módra függetlenül nem áll módunkban visszafizetni azt. Kérjük, ügyeljenek a lemondási feltételekre. Különösen felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a SZÉP kártyák felhasználásának szabályairól szóló kormányrendelet értelmében a SZÉP kártyáról felhasznált összegek készpénzre, számlapénzre, egyéb készpénzt helyettesítő fizető eszközre nem válthatók át. Foglalásukkal fentiek tudomásul vételét jelzik. Megértésüket köszönjük!