Tartalomjegyzék

    A dokumentumot hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    Megtekintés / letöltés PDF formátumban: Megtekintés / letöltés
    A legutóbbi frissítés dátuma: 2025.12.10
    Smiloway.hu ÁSZF

    Éliás Péter e.v.

    Általános Szerződési Feltételek


    Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A weboldal működésével, megrendelési folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

    Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://smiloway.hu/landing/, https://smiloway.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról: https://www.smiloway.hu/aszf.

    Definíciók:

    Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.

    Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

    Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

    Szolgáltató:  Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

    1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

    A szolgáltató neve: Éliás Péter e.v.
    A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 1095 Budapest, Gát utca 21. 1/A.
    A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@smiloway.hu 
    A szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 60343680
    A szolgáltató adószáma: 90981562-2-43
    Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha van): Nemzeti Adó- és Vámhivatal
    A szolgáltató telefonszáma: +36 30 812 1253
    A szerződés nyelve: magyar
    A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

    Websupport Magyarország Kft.
    1119 Budapest, Fehérvári út 97-99.
    Tel.: +36 1 700 2323
    E-mail: info@mhosting.hu

    ShopRenter Kft.
    Cím: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
    Telefonszám: 06704102535 06-1/234-5011
    E-mail: info@shoprenter.hu
    Webcím: www.shoprenter.hu



    2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

    2.1.    A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

    2.2.    A jelen ÁSZF 2025. november 13. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a ÁSZF-et (a módosításra okot adó körülmények: jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti - mely alapján a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani. A módosítások nem értintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításnak nincs visszaható hatálya.

    2.3.    Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 

    3. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS

    3.1.   A szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás (pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.

    3.2.    A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. 

    3.3.    A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon)

    4. MEGVÁSÁROLHATÓ SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

    4.1.    A megjelenített szolgáltatások a weboldalról online (bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők meg. A szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek).

    4.2.    A weboldalon Szolgáltató részletesen feltünteti a szolgáltatás nevét, leírását.

    4.3.    Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. 

    4.4.    Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató nem köteles a megrendelést ezen az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes, valós áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van

    • nem elfogadni a módosított ajánlatot, lemondani megrendelést.
    • megrendelését fenntartani a helyes áron.

    A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

    Hibás árnak minősül a

    • 0 Ft-os,
    • 1 Ft-os, illetve
    • az az akciós ár, amely nem felel meg a feltüntetett kedvezmény százalékos mértékének az eredeti árhoz képest. Például, ha egy termék eredeti ára 10.000 Ft, és 50%-os kedvezmény van rá érvényben, akkor a helyes akciós ár 5.000 Ft lenne. Hibás árnak számít, ha ehelyett 1.000 Ft vagy 2.000 Ft jelenik meg.



    5. RENDELÉS MENETE

    5.1.    Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

    5.2.   Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott előfizetést. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

    5.3.     Felhasználó a megvásárolni kívánt előfizetést kiválasztja

    5.4.    A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. 

    5.5.    Felhasználó megadja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

    5.5.1.    Fizetési módok:

    Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül. 

    Bankkártyás fizetés Barionnal:

    Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

    5.5.2.    Szállítási költség (bruttó összegek):

    A szállítási költségek minden előfizetési csomagban ingyenesek havonta 1 alkalommal.
    A Nagykövet és Kalandozó csomagban a visszaküldés költsége is ingyenes havonta egyszer.
    Minden havi egyszeri díjmentes szállításon/visszaküldésen felüli költség az Ügyfelet terheli a választott szállítás alapján.
    Extra kényelmi funkció díja (kézből-kézbe szállítás és Tourmix szálítás) havi 1990 Ft, mely egyszeri alkalmat jelent a díjmentes szállításhoz.
    MPL, GLS szállítási díjak 1690 Ft/alkalom.
    Házhozszállítás MPL: 2600 Ft/alkalom,
    Házhozszállítás GLS 1900 Ft / alkalom

    5.6.   A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. 

    5.7.    Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

    5.8.    Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.

    5.9.    Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található előfizetést, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Felhasználónak lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását telefonon, vagy e-mailen.

    5.10.    Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

    5.11.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

    5.12.    Vásárlói értékelések közzététele, szabályai

    Webáruházunkban kizárólag olyan fogyasztói értékelések találhatók, amelyeket a terméket megvásárló vagy azt használó fogyasztók küldtek be. Nem válogatunk az értékelések között oly módon, hogy kizárólag a pozitív értékeléseket jelenítjük meg. Szigorúan tilos a termékeink népszerűsítése érdekében valótlan fogyasztói értékelések vagy ajánlások közzététele.

    6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

    6.1.    A megrendelések/előfizetések feldolgozása 3-7 munkanapon történik. 

    6.2.    A teljesítés a kívánt időpontnak megfelelően, a sikeres fizetési jelzés után történik.

    7. ELÁLLÁS/FELMONDÁS JOGA

    7.1.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében nem illeti meg az elállási/felmondási jog Fogyasztót a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést; továbbá szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki, vagy a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

    7.2.    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

    7.3.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

    8. SZAVATOSSÁG

    Hibás teljesítés

    A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

    Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

    Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 

    Kellékszavatosság 

    8.1.    Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 

    Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

    8.2.    Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? 

    Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását  – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

    A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

    a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

    b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

    c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

    d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

    Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

    A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

    Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

    A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

    A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

    Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

    A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

    Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

    Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

    a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

    b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

    8.3.    Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? 

    Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

    Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

    a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

    b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

    következik be vagy válik felismerhetővé.

    8.4.    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

    Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

    8.5.    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)? 

    A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a weboldalt üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

    9 A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

    9.1.    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. 

    9.2.    A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

    9.3.    A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

    9.4.    A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

    9.5.    A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

    9.6.    Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

    9.7.    A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

    9.8.     A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

    10.VEGYES RENDELKEZÉSEK

    10.1.    Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

    10.2.    Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. 

    10.3.    Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

    10.4.    Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. 

    10.5.    Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató weboldala Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. 

    10.6.    Szolgáltató a weboldalon található szolgáltatásokhoz való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

    10.7.    Szolgáltató  – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

    10.8.    Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

    11.PANASZKEZELÉS RENDJE

    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

    11.1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.

    11.2. A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti panaszát a vállalkozással.

    11.3. A vállalkozás a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

    11.4. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

    11.5. A vállalkozás a jegyzőkönyv egy másolati példányát a fogyasztónak

    a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja,

    b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi – kivéve, ha a fogyasztó nem adta meg minden adatát a panasz kezeléséhez, a 11.8. pont szerint.

    11.6. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

    11.7. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

    a) a fogyasztó neve, lakcíme vagy elektronikus levelezési címe,

    b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

    c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

    d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

    e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

    f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

    g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma, és

    h) a 11.8 bekezdésben foglaltakra vonatkozó figyelmeztetés.

    11.8. Ha a fogyasztó a jegyzőkönyv felvétele során a 11.7. pont a) és c) pontjában foglalt adatokat nem adja meg, vagy a jegyzőkönyv 11.7. pont e) pontja szerinti aláírását megtagadja, a vállalkozás a szóbeli panasz elintézése során a 11.9. pontban foglaltak alkalmazását mellőzi.

    11.9. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

    11.10. Ha a vállalkozás az írásbeli panasz bejelentésére elektronikus felületet, űrlapot biztosít, köteles a fogyasztó által megadott elektronikus levelezési címen az írásbeli panasz beérkezését haladéktalanul visszaigazolni.

    11.11. A vállalkozás a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet vagy az írásbeli panaszt, továbbá a panaszra adott érdemi válaszának másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság felhívására bemutatni.

    11.12. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye, tartózkodási helye vagy székhelye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás tett-e általános alávetési nyilatkozatot.

    11.13. A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a vállalkozás mellőzheti.

    11.14. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):

    11.15. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

    A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 326/2024. (XI. 14.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

    11.16. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

    Békéltető testület neve

    Békéltető testület székhelye, címe:

    Illetékességi terület

    Budapesti Békéltető Testület

    Budapest
    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

    Budapest

    Baranya Vármegyei Békéltető Testület

    Pécs
    Baranya Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
    Fax száma: (72) 507-152
    Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
    Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu

    E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
    kerelem@baranyabekeltetes.hu

    Baranya vármegye,

    Somogy vármegye,

    Tolna vármegye

    Borsod-Abaúj-Zemplén
    Vármegyei Békéltető Testület

    Miskolc
    Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
    501-871 (folyamatban lévő ügyek)
    Elnök: Dr. Tulipán Péter
    Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

    E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

    Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,

    Heves vármegye,

    Nógrád vármegye

    Csongrád-Csanád Vármegyei
    Békéltető Testület

    Szeged
    Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    Elnök: Dr. Horváth Károly
    Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu

    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

    Békés vármegye,

    Bács-Kiskun vármegye,

    Csongrád-Csanád vármegye

    Fejér Vármegyei Békéltető Testület

    Székesfehérvár
    Fejér Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    Elnök: Dr. Vári Kovács József
    Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu

    E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

    Fejér vármegye,

    Komárom-Esztergom vármegye,

    Veszprém vármegye

    Győr-Moson-Sopron Vármegyei
    Békéltető Testület

    Győr
    Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-217
    Elnök: Dr. Bagoly Beáta
    Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

    Győr-Moson-Sopron vármegye,

    Vas vármegye,

    Zala vármegye

    Hajdú-Bihar Vármegyei
    Békéltető Testület

    Debrecen
    Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
    Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
    Fax száma: (52) 500-720
    Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
    Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
    E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

    Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,

    Hajdú-Bihar vármegye,

    Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

    Pest Vármegyei Békéltető Testület

    Budapest
    Pest Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
    Telefonszáma: +36 1 792 7881
    Elnök: Dr. Koncz Pál
    Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu

    www.panaszrendezes.hu

    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

    Pest vármegye

    11.17. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

    A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

    a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

    aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy

    ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy

    b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

    11.18. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.

    11.19. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

    11.20. Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
    • az eljáró bíróságot;
    • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
    • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
    • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
    • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
    A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

    12. SZERZŐI JOGOK

    12.1.    Miután a https://smiloway.hu/landing/, https://smiloway.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://smiloway.hu/landing/, https://smiloway.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.

    12.2.    A https://smiloway.hu/landing/, https://smiloway.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

    12.3..    A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

    12.4.    Tilos a https://smiloway.hu/landing/, https://smiloway.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://smiloway.hu/landing/, https://smiloway.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

    12.5.    A https://smiloway.hu/landing/, https://smiloway.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

    12.6.   Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.  

    13. ADATVÉDELEM

    A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.smiloway.hu/adatvedelem


    Budapest, 2025. november 13.



    SmiloWay – Hogyan működik a játékcsereplatform?

    (Előfizetői folyamat, lépésről lépésre)

    1. Regisztráció és indulás

    Miután megérkezel a SmiloWay oldalára:

    1. létrehozol egy fiókot (e-mail + jelszó),
    2. megadod az alapadatokat (név, cím, gyermek(ek) életkora),
    3. kiválasztod a számodra megfelelő előfizetési csomagot,
    4. Barionnal kifizeted az első havi díjat + kauciót.

    Ezután a profilod azonnal aktiválódik, és megkapod a havi csereértékedet (az előfizetésed 3×-osát).

    2. Megnyílik a cserekereted

    A rendszer ezután betölti számodra a friss, minőségi játékokat a fejlesztojatek.eu kínálatából.

    A profilodban látod:

    • mennyi csereérték áll rendelkezésedre,
    • mennyi maradt meg korábbról,
    • mennyi és milyen játékokvannak nálad egyszerre,
    • a csere előzményeket.

    Innen már könnyedén ki tudod választani a megfelelő játékokat.

    3. Játékválasztás és lehívás

    A játékokat bármikor kosárba teheted. A rendszer folyamatosan mutatja:

    • a játékok összértékét,
    • mennyi cserekereted marad,
    • kell-e különbözetet fizetned.

    Ha a kosár értéke magasabb, mint a kereted,
    a különbözetet egyszerűen ki tudod fizetni Barionnal.

    Ha kevesebb, a megmaradó csereérték nem veszik el, azt később is fel tudod használni.

    A játék lehívása után az értékük leköti a cserekeretedet, és a rendszer előkészíti a csomagod szállításra.

    4. Kiszállítás

    A havi csomagodhoz tartozó ingyenes kiszállítás automatikusan aktiválódik.

    A futár átveszi a csomagot a SmiloWaytől, majd kiszállítja hozzád.
    Amint megérkezett, a profilodban a játék státusza „Nálad” lesz.

    5. Játék és használat

    Ezután nincs más dolgod, mint használni a játékokat.

    A rendszer figyeli, mióta vannak nálad.
    Ha egy játék 9 hónapig folyamatosan nálad marad, akkor automatikusan a tiéd lesz, amit követően a játék csereértéke újra jóváíródik a számládon.

    6. Játékcsere indítása

    Bármikor cserélhetsz játékot és nem kell egyszerre az összes nálad lévőt cserélni.

    Ehhez:

    1. belépsz a profilodba,
    2. kiválasztod a visszaküldendő játékot,
    3. készítesz róla egy gyors fotót,
    4. elindítod a cserét.

    A rendszer ekkor előkészíti neked a visszaküldési címkét. A játék értéke felszabadul és újabb játékot tudsz választani. Az új játék akkor kerül feladásra, ha a régi beérkezett, majd a minőségellenőrzés után „megfelelő” állapotbejegyzést kapott.

    7. Visszaküldés vagy inverz csere

    Normál visszaküldés

    • a visszaküldési címkét e-mailben kapod,
    • felragasztod a csomagra,
    • feladod vagy átadod a futárnak.

    (A Felfedező csomagban a visszaküldés díja téged terhel.)

    Inverz csere (Kalandozó + Nagykövet)

    Ha szeretnéd, megoldjuk egy körben is:

    • a futár elviszi a régi játékot,
    • és ugyanabban a pillanatban átadja az újat.

    A rendszer mindkét csomagot automatikusan szinkronizálja.

    Ennek a szolgáltatásnak van egy kényelmi díja, mely jelenleg 1990 Ft/alkalom (ezt a havi 1 ingyenes csere estében is meg kell fizetni, ha kéred ezt a kényelmi szolgáltatást)

    8. Ellenőrzés és csereérték visszatöltés

    Amikor a játék visszaérkezik a SmiloWayhez:

    1. a csapat leellenőrzi (hiány, sérülés, állapot),
    2. ha minden rendben -az új kiválasztott játék feladásra kerül,
    3. ha gond van - időarányos pótlási díjat számítunk fel (erről e-mailt kapsz).

    A csereérték már a csere kezdeményezésekor visszakerül a tárcádba.

    9. Új játékok választása

    Amint a csereérték visszatöltődött:

    • újra kiválaszthatod a következő játékokat,
    • a rendszer újra előkészíti a csomagot,
    • és indul a körforgás elölről.

    Így működik a SmiloWay körforgó rendszere:
    választás - kiszállítás - használat - csere - visszatöltés - új választás.

    10. Extra lehetőségek

    Magasabb értékű játék

    Ha drágább játékot szeretnél:

    • a különbözet Barionnal fizethető,
    • a havi cserekereted nem emelkedik meg tőle.

    A játék megvásárlása kedvezménnyel

    Ha a gyermeked nagyon megszeret egy játékot:

    • 10–30% kedvezménnyel megvásárolhatod,
    • és a korábban kifizetett különbözet is beszámítható,
      • erre 1 hónapig van lehetőséged.
    • A megvásárlást követően a csereérték visszaírásra kerül a profilodban és újabb játékot tudsz lehívni.

    11. Előfizetés kezelése

    Havi csomag

    • bármikor lemondható,
    • csak jelezd 10 nappal a következő fizetés előtt,
    • a játékokat 10 napon belül vissza kell küldeni,
    • a kauciót teljes összegben visszakapod.

    Féléves / Éves csomag

    • kedvezmény miatt idő előtt nem mondható fel,
    • kivétel: technikai hiba -az előfizetés kezdetétől számítva 30 napon belül lehetséges.

    Elállási jog

    14 napig él, ha még nem indult el a szolgáltatás (A szolgáltatás megkezdése az első játék feladásra előkészítésével kezdődik).

    12. Kaució kezelése

    A kaució a szolgáltatás kezdetén kerül zárolásra.

    • csak akkor használjuk fel, ha az előfizetés lemondását követően a játékok nem érkeznek vissza
    • Illetve a játék megrongálódása esetén, amennyiben a csereérték nem kerül pótlásra a havi maximum keretösszeg erejéig.
    • ha minden játék rendben visszaérkezik,
      - a teljes kaució összege visszajár az előfizetés lemondását követően.

    13. A SmiloWay körforgó működése egy mondatban

    • csereérték - játék kiválasztása - kiszállítás - használat - csere - ellenőrzés - csereérték visszatöltés - új játék
    • Ez biztosítja a folyamatos élményt, a kiszámítható költséget és a fenntartható játékhasználatot.


    GYIK

    A. Alapok – Hogyan működik a rendszer?

    1. Hogyan működik az előfizetés és a csereérték rendszer?

    A SmiloWay egy előfizetéses játékcsere-rendszer.
    Minden előfizető saját digitális profilt kap, ahol:

    • kezelheti előfizetését,
    • válthat csomagot,
    • kiválaszthatja a lehívandó játékokat,
    • elindíthatja a cserét.

    A havi előfizetési díjad háromszoros értékben váltható játékokra — ezt csereértéknek nevezzük.

    Példa:
    Havi díj: 9 840 Ft -29 520 Ft csereérték

    A csereérték a profilodban egyenlegként jelenik meg.

    Mi történik, amikor visszaküldesz egy játékot?

    1. Belépsz a profilodba.
    2. Kiválasztod a visszaküldendő játékot.
    3. Feltöltesz róla egy fényképet.
    4. Elindítod a cserét.

    A csereazonnal felszabadítja a csereértéket:
    Az új kiválasztott játék akkor kerül feladásra, amikor a játék visszaérkezik és megfelel az ellenőrzésen. Viszont addig az új játékhoz kapcsolódó csereértéked lekötésre kerül.

    Kivétel: Inverz csere, ahol az új játék kiszállítása és a régi átvétele egy időben történik (kényelmi díjas szolgáltatás).

    A rendszer biztosítja, hogy az előfizetésed ideje alatt az értéked mindig megmarad, nincs veszteség.

    2. Mi az a maradványérték?

    Ha nem használod el a teljes cserekeretedet, a fennmaradó összeg maradványértékként megmarad a profilodban.

    Ez:

    • nem jár le,
    • bármikor felhasználható,
    • a következő játékcseréknél beépül a teljes keretbe.

    A havi egy ingyenes szállítás miatt érdemes a játékokat egyszerre lehívni, mert így használod ki a szolgáltatás értékét.

    3. Választhatok drágább játékot, mint amennyi csereértékem van?

    Igen.

    Ha például:

    • cserekereted: 30 000 Ft
    • kosárban lévő játékok értéke: 34 000 Ft

    A különbözetet (4 000 Ft) a profilodban bankkártyával fizetheted ki.

    Fontos:
    Ez a különbözet NEM növeli meg a cserekereted maximumát.

    Tehát ha később visszaküldöd a játékot, akkor is csak a csomagod szerinti maximum — jelen példában 30 000 Ft — töltődik vissza.

    Az extra befizetett összeg viszont nem veszik el. Lásd 4 pont.

    4. Megvásárolhatom a nálam lévő játékot?

    Igen, és kedvezménnyel.

    Csomagszinttől függően:

    • Felfedező: 10% kedvezmény
    • Kalandozó: 20% kedvezmény
    • Nagykövet: 30% kedvezmény

    Ha korábban fizettél különbözetet egy drágább játék miatt (pl. +4000 Ft), azt beszámítjuk a vásárlásba.

    A beszámítás 1 hónapig érvényes.

    A megvásárolt játék értékét visszatöltjük cserekeretbe, így új játékot is választhatsz helyette.

    B. Szállítás és csere – teljes szabályzat

    5. Van ingyenes szállítás és visszaküldés?

    Igen.

    • Minden csomagban: havi 1 ingyenes kiszállítás
    • Kalandozó + Nagykövet csomag: havi 1 ingyenes visszaküldés is jár
    • Felfedező csomag: a visszaküldés díját az előfizető fizeti

    A szállítási díj tartalmazza:

    • csomagolás,
    • tisztítás, fertőtlenítés,
    • alapszintű logisztika díját.

    6. Hogyan küldöm vissza a játékot?

    1. Belépsz a profilodba
    2. Elindítod a visszaküldést
    3. A címkét e-mailben kapod
    4. Kinyomtatod és ráragasztod a csomagra
    5. Feladod az alábbi csatornák egyikén:

    Elfogadott visszaküldési módok:

    • GLS futár
    • GLS automata
    • Magyar Posta
    • Posta automata
    • Tourmix (Budapest)

    A visszaküldési címkét jelenleg manuálisan készítjük és küldjük.

    7. Mi az az Inverz csere?

    Olyan szolgáltatás, ahol a futár egy időben:

    • átveszi a visszaküldendő játékot,
    • és átadja az újat.

    Díja: 1 990 Ft kényelmi díj
    Elérhető: Kalandozó és Nagykövet csomagban.

    7.1 Játszótéri / kézből-kézbe csere (külön díj)

    Ez egy különleges csereopció.

    Szabályai:

    • Csak Nagykövet csomagban
    • Csak Budapesten érhető el
    • Partner: Tourmix futárszolgálat
    • Díj: 1 990 Ft
    • A futár egy általad megadott helyszínre megy (játszótér, ház előtt, stb.)

    Ez egy prémium kényelmi szolgáltatás.

    8. Hány cserét kezdeményezhetek havonta?

    • Havonta 1 kiszállítás ingyenes
    • A két felső csomagban (Kalandozó és Nagykövet) a visszaküldés is ingyenes, tehát a komplett egyszeri csere
    • Az alapcsomagban a visszaküldést az előfizető fizeti

    Ha egy hónapon belül több cserét indítasz:

    • a rendszer automatikusan jelzi a szállítási díjat,
    • a díjat a profilodban bankkártyával fizetheted ki,
    • a számlát rendszerünk automatikusan küldi.

    A csereérték működése ettől független — mindig megmarad.

    C. Csomagok, csomagváltás, előfizetés kezelése

    9. Tudok csomagot váltani?

    Igen, csak felfelé:

    • Felfedező - Kalandozó
    • Kalandozó - Nagykövet

    Fontos szabályok:

    • Csomagváltáskor nem indul újra az ingyenes szállítás.
    • Ha az előző csomagodban már használtad a havi ingyenes szállítást, az új csomagban is ki kell várni a 30 napot. vagyis két ingyenes szállítás/csere között legalább 1 hónapnak kell eltelnie, akkor is ha közben csomagot váltasz.
    • Ha már van nálad játék, csak a különbözet erejéig választhatsz újat.

    Példa:
    12 000 Ft értékű játék van nálad - váltasz Kalandozóra -max 29 520 Ft - még 17 520 Ft értékben hívhatsz le játékot. Amint az összes játékot visszaküldöd, természetesen az új csomag szerint maximálisan elérhető cserekeret áll rendelkezésedre.

    10. Szüneteltethető az előfizetés?

    Nem.
    A cserék időzítése viszont rugalmas.

    Ha bizonytalan vagy, a havi csomagot ajánljuk.

    11. Hogyan mondhatom fel az előfizetést?

    Havi csomag

    • 10 nappal a következő fizetés előtt kell jelezni
    • A játékokat 10 napon belül vissza kell küldeni
    • Ha nem érkezik vissza minden játék - pótlási díj / kaució levonás

    Féléves / Éves csomag

    • kedvezmény miatt NEM mondható fel idő előtt
    • kivétel: technikai hiba,az előfizetés kezdetétől számítva 30 napon belül lehet bejelenteni

    Elállás (14 nap)

    Akkor él, ha:

    • még nem indult el a szolgáltatás,
    • vagyis nem adtuk fel szállításra a játékot.

    Ebben az esetben a teljes díj visszajár.

    12. 14 napos próbaidő

    • Teljesen kockázatmentes
    • A próbaidő alatt nincs játék kiküldés
    • Ha nem tetszik, egyszerűen nem aktiválod, nem fizetsz elő- nincs költség

    D. Kaució – biztonsági letét

    13. Mi az a kaució?

    A havi előfizetéshez tartozó biztosíték.

    • összege: a havi díj kétszerese
    • a szolgáltatás ideje alatt zárolva marad
    • nem használható csereértékként
    • pénzre nem váltható

    14. Mikor jár vissza a kaució?

    Akkor, ha az előfizetés felmondását követően:

    • minden játék hiánytalanul visszaérkezett,
    • megfelelő állapotban,
    • határidőn belül.

    Ha hiány vagy sérülés van:

    • pótlási díj kerül levonásra,
    • vagy akár a teljes kaució felhasználható.

    E. Sérülés, elvesztés, pótlás

    15. Mi minősül normál kopásnak?

    • apró karcolások
    • enyhe kopás
    • festék minimális lekopása

    Ezekért nem számítunk fel díjat.

    16. Mi minősül sérülésnek vagy hiánynak?

    • eltört elem
    • hiányzó alkatrész
    • használhatatlan állapot
    • veszélyes sérülés
    • erős szennyeződés

    Időarányos pótlási díj

    A pótlást úgy számítjuk ki, hogy figyelembe vesszük:

    • a játék eredeti árát
    • mennyi ideig volt nálad

    Példa:
    10 000 Ft értékű játék
    6 hónap után - 3 333 Ft pótlási díj
    (mert 3 hónap maradt a 9 hónapos „tulajdonba kerülés” határig)

    F. 3. feles játékbeküldés – teljes szabályzat

    17. Beküldhetek olyan játékot, ami nem SmiloWay-játék?

    Igen.
    Örömmel fogadunk minden:

    • jó állapotú
    • biztonságos
    • hiánytalan

    játékot, amely újra forgalomba hozható.

    Cél:

    Minél több minőségi játék kapjon új életet — akár tőlünk származik, akár nem.

    18. Feltételek – milyen játékokat fogadunk el?

    A játék legyen:

    • jó állapotú
    • hiánytalan
    • biztonságos
    • kb. min. 3 500 Ft értékű
    • alkalmas csereforgalomra

    Nem fogadjuk el:

    • színezők
    • foglalkoztatók
    • DIY szettek
    • festékek, gyurma
    • sok apró elemű játék
    • LEGO-szettek egy része
    • nem visszaállítható termékek

    A SmiloWay szakértői döntése minden esetben végleges.

    19. Mit kapok a beküldött játékért? – csereérték

    A jóváírás csomagszinttől függ:

    Csomag

    Csereérték / játék

    Max. játék / jóváírás

    Felfedező

    1 088 Ft

    max 5 - 5 440 Ft

    Kalandozó

    1 230 Ft

    max 8 - 9 840 Ft

    Nagykövet

    1 644 Ft

    max 10 - 16 440 Ft

    A jóváírás felső határa a csomag havi díja.

    Ez egyszeri bónusz, nem havonta újrainduló keret és érvényessége maximum 1 év. Ezt követően a havi keret visszaáll a 3-szoros értékre.

    20. A csereérték érvényessége

    A beküldött játékokért kapott csereérték:

    • 1 évig érvényes
    • részletekben is felhasználható
    • több játék beküldésével gyűjthető
    • csak aktív előfizetéssel használható

    A csereérték fedezi:

    • a logisztikát
    • tisztítást
    • minősítést

    21. Miért éri meg neked?

    Mert bár egy gyors fotót valóban fel kell töltened a cseréhez,
    és bizonyos csomagoknál a visszaküldést te intézed,
    mégis óriási terhet veszünk le rólad ahhoz képest, mintha Marketplace-en vagy csoportokban próbálnád eladni/cserélni a játékokat.

    Nem kell:

    • végtelen mennyiségű jó minőségű fotót készíteni,
    • részletes hirdetést írni,
    • várni, hogy „majd valaki jelentkezik”,
    • alkudozó vagy megbízhatatlan vevőkkel foglalkozni,
    • utánvéttel, visszamondással, reklamációval bajlódni,
    • napokat szervezni egy átvétel miatt.

    Amit a SmiloWay ad neked:

    • azonnali, garantált csereérték, nem aprópénz vagy bizonytalan vevő,
    • biztosan elmegy a játék, nem kell „könyörögni” a csoportokban,
    • nincs vita, nincs reklamáció, mi intézzük a minősítést,
    • gyors folyamat, nincs hosszas hirdetési kör.

    És ami a legfontosabb:

    Nem aprópénzre váltod a játékot —
    hanem olyan értékre, amelyet új élményre, új játékokra tudsz fordítani a gyerekednek.

    22. Nem előfizetőként mire használhatom?

    Kedvezményként a fejlesztojatek.eu webshopban:

    • 20/30/40 % kedvezményt kapsz annak függvényében mennyi játékot küldesz vissza.
    • Az előfizetésnél alkalmazott feltételek és alapelvek itt is érvényesek.

    23. Mi van, ha nem fogadjátok el a játékot?

    • játszható, de kopott- adományozás
    • sérült vagy veszélyes- újrahasznosítás

    A SmiloWay minden döntést dokumentál és e-mailben jelez.

    Ebben az esetben nem jár kuponkedvezmény, vagy előfizetésnél jóváírás.

    24. Hogyan tudom, hogy jóváírtátok?

    • Minden játékot lefotózunk és minősítünk
    • Erről e-mailt kapsz
    • A csereérték automatikusan megjelenik a profilodban

    G. Egyéb szabályok

    25. A csereérték nem váltható pénzre

    Nem utaljuk ki, nem váltható készpénzre.
    Csak játék kiválasztására vagy kedvezményre használható.

    26. Minden folyamat digitálisan nyomon követhető

    A profilodban látod:

    • csereérték alakulása
    • jóváírások
    • játékaid
    • előfizetés állapota

    27. A SmiloWay döntése minden esetben végleges

    Különösen az alábbiakban:

    • játékok értékének megállapítása
    • beküldött játékok minősítése
    • elutasítás / adományozás / újrahasznosítás
    • kaució levonása


    Korábbi Smiloway.hu ÁSZF verziók

    A dokumentumot hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    Megtekintés / letöltés PDF formátumban: Megtekintés / letöltés
    A legutóbbi frissítés dátuma: 2025.12.10