Tartalomjegyzék

    A dokumentumot hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    Megtekintés / letöltés PDF formátumban: Megtekintés / letöltés
    A legutóbbi frissítés dátuma: 2025.05.15
    Dunafa GmbH ÁSZF

    Általános Szerződési Feltételek
    DUNAFA GmbH
    Hatályos: 2025. február

    1. Hatály

    Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: “ÁSZF”) a DUNAFA GmbH, Albersdorf 151, 8200 Gleisdorf (a továbbiakban: “DUNAFA”) azon, a megrendelés leadásakor hatályos verziójára vonatkozó előírásai, és minden olyan szerződéses megállapodásra alkalmazandók, amely a DUNAFA és üzleti ügyfelek (vállalkozók) között jön létre.

    A megrendelés leadásával az ügyfél elfogadja ezeket az ÁSZF-et, melyek minden jövőbeni tranzakcióra vonatkoznak.

    Az ÁSZF módosításai vagy kiegészítései, valamint az ezek tartalmától eltérő szóbeli megállapodások kizárólag a DUNAFA írásos megerősítésével válnak hatályossá. DUNAFA kifejezetten elutasítja az ügyfél által használt általános kereskedelmi vagy beszerzési feltételeket. Az ügyfél által benyújtott, az ÁSZF-től eltérő általános feltételek nem érvényesek, kivéve, ha azok alkalmazhatóságára kifejezetten írásos engedélyt adtak.

    2. Szerződés nyelve

    A szerződés nyelve német. Minden egyéb tájékoztatás és ügyintézés német nyelven történik, illetve kérésre magyar nyelven is rendelkezésre áll.

    3. Irányadó jog, illetékes bíróság és teljesítési hely

    Az ÁSZF, valamint ezek figyelembevételével megkötendő szerződések az osztrák anyagi jog hatálya alá tartoznak, kizárva az Egyesült Nemzetek Nemzetközi Áruvásárlási Szerződéséről szóló egyezményt (UN-vásárlási jog). A felek megállapodnak abban, hogy Weizben található illetékes bíróság kizárólagos joghatósággal rendelkezik. A teljesítési hely a DUNAFA székhelye.

    4. Vállalkozás tárgya

    A DUNAFA különböző fa termékek, fa felületkezelö anyagok valamint egyéb árucikkek kereskedője. Az ügyfél által a DUNAFA-tól megrendelt árukat vagy közvetlenül a gyártótól fuvarozással, vagy a DUNAFA raktárából szállítjuk ki az ügyfél részére.

    5. Szerződés megkötése

    A DUNAFA összes ajánlata felhívás az ügyfél részéről egy ajánlat megtételére, így az ajánlatok nem kötelező érvényűek. Az ügyfél megrendelése kötelező ajánlatot jelent a szerződés megkötésére, és az áru elküldésével érvényes szerződés jön létre. Kérésre a DUNAFA írásos megerősítést is kiállít. Amennyiben az ajánlatból vagy az írásos visszaigazolásból nem derül ki másként, a szerződés a DUNAFA részére visszaküldött, aláírt visszaigazolással jön létre, ellenkező esetben a DUNAFA már nem köteles a visszaigazolásban foglaltakhoz. Az ügyfél általi törlés jogosítja a gyártókat – a további törvényes jogorvoslati lehetőségek mellett – az előforduló költségek (például tervezési és/vagy raktározási költségek) elszámolására, de legalább a megrendelés összegének 3%-os átalánydíjának megfizetésére. Ezeket a költségeket a DUNAFA az ügyfélre továbbterheli. Katalógusokban, árlistákban, prospektusokban, kiállítási standokon megjelenő hirdetésekben, körlevelekben, reklámanyagokban, fordításokban vagy egyéb információs anyagokban szereplő, a DUNAFA által kínált árukra vonatkozó információk – amelyek nem a DUNAFA- hoz köthetők – nem minősülnek kötelező érvényűnek, kivéve, ha a DUNAFA kifejezetten írásban a szerződés részévé nyilatkoztatja azokat.

    6. Árak, szállítási költségek, esedékesség és késedelem

    A DUNAFA által megadott árak – hacsak nem szerepel eltérő kikötés – ÁFA nélkül értendők. Az esetleges csomagolási, szállítási, rakodási és fuvarozási költségek, amennyiben nincs eltérő megállapodás, benne foglaltatnak az árakban, vagy külön a tényleges költségek alapján kerülnek elszámolásra. Amennyiben a kollektív szerződéses szabályozások, illetve a vállalaton belüli megállapodások miatt változnak a bérköltségek, vagy más, a kalkuláció szempontjából releváns költséghelyek, illetve a teljesítéshez szükséges költségek (például anyagok, energia, szállítás, alvállalkozói munkák, finanszírozás stb.), a DUNAFA jogosult az árakat ennek megfelelően módosítani, vagy a felek közös megegyezésével korrigálni azokat. Ha a kedvezmény (skonto) nincs kifejezetten megállapítva, az ügyfél nem jogosult kedvezmény igénybevételére. A vételár a számla kézhezvételétől számított 8 napon belül esedékes, hacsak másként nem állapodnak meg.

    A DUNAFA az alábbi fizetési módot fogadja el:

    • Átutalás

    Az átutalási adatokat az ügyfél a megrendelés leadásakor megkapja. Az elismert kedvezmények (skontók, árengedmények, jutalmak stb.) és egyéb előnyös feltételek érvényüket vesztik fizetési késedelem, szerződésszegés vagy az ügyfél csődje esetén. Fizetési késedelem esetén a követelés esedékességétől számítottan 9,2%-os késedelmi kamat kerül felszámításra az Osztrák Nemzeti Bank aktuális alapkamatához képest, továbbá a fizetés végrehajtása esetén átalányosan 40,00 € végrehajtási díjat számítunk fel. A törvényben előírt további igények érintetlenek maradnak. Az esetleges áruellenőrzési kifogás nem jogosítja az ügyfelet arra, hogy visszatartsa a DUNAFA által igényelt vételárat. Az ügyfél saját követeléseinek a DUNAFA követeléseivel szembeni ellenértékbe állítása nem megengedett, amennyiben az adott követelés nem vitathatatlanul vagy jogerősen megállapított, illetve nem áll összefüggésben az ügyfél kötelezettségeivel.

    7. Szállítás

    A szállítás vagy közvetlenül az adott gyártó raktárából, vagy a DUNAFA raktárából történik, megbízott fuvarozó által. A szállítást indokolatlan késedelem nélkül végezzük. A DUNAFA e-mailben értesíti az ügyfelet a várható szállítási időpontról. Az időpontok és határidők tájékoztató jellegűek, kivéve, ha azokat kifejezetten írásban kötelező érvényűnek nyilatkoztattuk. A szállítás alapja az ügyfél által megadott szállítási cím, hacsak nincs más megállapodás. Fenntartjuk a jogot, hogy több tételes megrendeléseket saját belátásunk szerint külön-külön vagy összesítve szállítsunk, különösen akkor, ha a megrendelt mennyiségek egyszerre nem állnak rendelkezésre. Szállítási szolgáltatásunk Ausztriában és Magyarországon egyaránt elérhető. Az ügyfél által okozott késedelem – például az előleg befizetésének elmaradása – esetén a szállítási határidő módosulhat. Ha az ügyfél az áru átvételét nem a megállapodásnak megfelelően végzi (átvételi késedelem), a DUNAFA a sikeres, de eredménytelen emlékeztetési időszakot követően jogosult az árut saját raktárában tárolni, amely esetben a bruttószámla összegének napi 0,2%-os raktározási díját számítjuk fel, vagy az ügyfél költségén és kockázatára egy arra jogosult szakember általi raktározást intézzük. Egyúttal a DUNAFA jogosult vagy a szerződés teljesítését követelni, vagy egy megfelelő – legalább két hetet magában foglaló – határidő kitűzése után elállni a szerződést, és az áruval egyéb módon rendelkezni.

    8. Tájékoztatási kötelezettség

    Az ügyfél köteles a DUNAFA részére minden, a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges információt és tényt valósághűen közölni. A körülmények változását, különösen az ügyfél adataiban (név, cím, e-mail stb.) bekövetkezett módosulásokat haladéktalanul jelezni kell a DUNAFA-nak. A DUNAFA adatokat gyűjt a tájékoztatás, ajánlatkérés, megrendelés teljesítése és az ügyfél további kiszolgálása céljából. További részletek a DUNAFA adatvédelmi nyilatkozatában olvashatók.

    9. Tulajdonjog fenntartása

    A leszállított áruk a DUNAFA vagy a gyártó tulajdonát képezik mindaddig, amíg a szerződésből eredő összes követelés, beleértve a kamatokat, az ügyfél által jogosulatlanul visszatartott kedvezményeket vagy a DUNAFA által nem elismert levonásokat, az előforduló költségeket és egyéb, bármilyen jogalapon felmerülő igényeket ki nem fizetik. Amíg a tulajdonjog fenntartása fennáll, és a követelések teljes kifizetése el nem történik, az ügyfél köteles az árut gondosan kezelni és a megfelelő gondossági kötelezettséget betartani. Az áruk zálogba adása vagy biztonsági átruházása teljes kifizetés előtt kizárt. Ha az áru lefoglalásra, elkobzásra kerül vagy harmadik személy általi egyéb hozzáférés történik, az ügyfél köteles felhívni a DUNAFA tulajdonjogára, azonnal értesíteni a DUNAFA-t, és átadni minden, a tulajdonjog érvényesítéséhez szükséges információt és dokumentumot.

    10. Kockázat átszállása

    Az áru elvesztésének vagy megsértésének kockázata az ügyfelet terheli, amint azt a fuvarozó vagy szállító részére átadtuk.

    11. Jótállás

    Az ügyfél köteles az áru átvételét követően – akár részleges teljesítés esetén – az áru teljességét és a megrendeléssel való megfelelőségét haladéktalanul ellenőrizni. A mennyiségi reklamációkat az áru átvételét követően, a fuvarlevél csatolásával részletes, írásos formában kell benyújtani. Az észrevehető hibákat az áru kézhezvételét követően azonnal, a megfelelő vizsgálat során feltárható hibákat 8 napon belül, egyéb hibákat pedig legkésőbb két héten belül – vagy azok felfedezését követően – írásban, részletes leírással és fotódokumentációval kell reklamálni. Amennyiben a reklamáció elmarad, az átvétel megtörténtnek tekintendő, és minden jótállási igény kizárt. Megfelelő reklamáció esetén a jótállási szabályok rendelkezései az irányadóak. Az ügyfélnek mindig bizonyítania kell, hogy a hiba már az áru átadásakor fennállt. A DUNAFA ezután közvetlenül továbbítja a reklamációt az érintett gyártóhoz, aki felel a jótállási igények teljesítéséért. A hibára vonatkozó reklamáció csak akkor érvényes, ha az ügyfél még nem hajtott végre technikai módosításokat a termékeken. Enyhe eltérések – például a fa erezetének vagy színének kisebb különbségei – nem minősülnek hibának, mivel a fa természetes alapanyag. Az ügyfél által a megrendelés végrehajtása során a gyártó részére adott utasítások és anyagspecifikációk tekintetében sem a gyártó, sem a DUNAFA nem vállal felelősséget.

    12. Gyártói garancia

    Amennyiben a gyártó önkéntes vállalást tett arra vonatkozóan, hogy az áru egy meghatározott időtartamig megfelelően működik (gyártói garancia), úgy az adott gyártó garanciális feltételei az irányadóak. A gyártói garanciák feltételeit és korlátozásait az adott garanciális előírások tartalmazzák.

    13. Felelősség

    A DUNAFA nem vállal felelősséget egy adott eredmény eléréséért, és minden esetben kizárólag súlyos gondatlanságból eredő kötelezettségszegésekért felel, legfeljebb az ügyfél által megrendelt áru piaci értékéig. A kisebb mértékű gondatlanságból eredő felelősség kizárt. Továbbá a DUNAFA csak azokra a tipikus és előre látható károkra vállal felelősséget, amelyek bekövetkeztére a szerződéskötéskor, az ismert körülmények alapján ésszerűen számítani lehetett. Az (hiba miatti) közvetett károkból, olyan károkból, amelyekre az ügyfél biztosítási fedezetet kaphat, illetve amelyeket az ügyfél ellenőrizhetőnek tekint, a közvetett károkból, veszteségekből, kihagyott nyereségből és általános vagyoni károkból – különösen a hibás, elmulasztott vagy késedelmes teljesítésből eredő károkból – származó igények kifejezetten kizártak. Az ügyfél által a fenti rendelkezések szerint felmerülő kártérítési igények a kár és a kárt okozó fél tudomásának napjától számított hat hónap után eljárásról lejárnak; a termékfelelősségi törvény szerinti kártérítésre a jogszabályban meghatározott elévülési idő vonatkozik. A § 12 PHG szerinti regresszfelelősség kizárt, kivéve, ha a regressz jogosultságát szerző fél bizonyítja, hogy a hiba a DUNAFA tevékenységi körében keletkezett, és legalább súlyos gondatlanságból ered.

    14. Biztonsági és használati utasítások

    A DUNAFA által szállított árukat a kezelési útmutató vagy egyéb utasítások szerint kell használni és kezelni; az útmutatótól vagy előírásoktól eltérő használat kizárólag az ügyfél saját felelősségére történik.

    15. Vis maior

    A vis maior vagy egyéb, előre nem látható akadályok esetén a DUNAFA mentesül a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítése alól. Vis maiornak minősülnek különösen a működési és közlekedési zavarok, az alvállalkozók nem megfelelő teljesítése, a szállítás megszakadása vagy a gyártás leállítása; a zavar fennállása alatt a DUNAFA mentesül a teljesítési kötelezettség alól, anélkül, hogy az ügyfél árleszállítási vagy egyéb kártérítési igényhez jusson.

    16. Megszakíthatósági záradék

    Az ÁSZF bármely rendelkezésének érvénytelensége nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. Az érvénytelen rendelkezést gazdaságilag egyenértékű vagy hasonló, de megengedhető előírásnak kell helyettesíteni.

    A dokumentumot hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    Megtekintés / letöltés PDF formátumban: Megtekintés / letöltés
    A legutóbbi frissítés dátuma: 2025.05.15