Tartalomjegyzék

    A dokumentumot hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    Megtekintés / letöltés PDF formátumban: Megtekintés / letöltés
    A legutóbbi frissítés dátuma: 2024.05.10
    Ultraprog.eu ÁSZF

    Ultraprog.eu

    Általános Szerződési Feltételek


    Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

    Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.ultraprog.eu/en/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.ultraprog.eu/en/terms és letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: https://www.ultraprog.eu/en/terms

    1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

    A szolgáltató neve: Hedgehog Family Korlátolt Felelősségű Társaság, Major Boglárka e.v.
    A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 2700 Cegléd, Otthon utca 2.
    A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@ultraprog.eu 
    Cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 13-09-222090, illetve 55240017
    Adószáma: 32055683-1-13 / EU VAT No: HU32055683, illetve 56579794-1-33 EU VAT No: HU56579794
    Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága, NAV
    Telefonszáma: +36302737638
    A szerződés nyelve: magyar
    A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
    https://www.webnode.hu Webnode AG Gartenstrasse 3, 6304 Zug Svájc, info@webnode.hu

    2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

    2.1.    A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

    2.2.    A jelen Szabályzat 2019. szeptember 04. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények: szállítási költség változása, jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi - mely idő alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

    2.3.    Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 

    3. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS

    3.1.    Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

    3.2.    Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

    3.3.    A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. 

    3.4.    A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon)

    4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

    4.1.    A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak fontban (GBP) értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

    4.2.    A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. 

    4.3.    Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. 

    4.4.    Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” GBP-s árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés. Tájékoztatjuk azonban a fogyasztókat, hogy a feltűnő értékaránytalanság (Ptk. 6:98. § ) fogalmát a törvény nem határozza meg.

    4.5.    A 4.4 pontban ismertetett mértékű hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak is azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. 



    5. RENDELÉS MENETE

    5.1.    Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

    5.2.    Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

    5.3.    Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

    5.4.    Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „+,-” ikonra kattint Felhasználó.

    5.5.    Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

    5.5.1.    Fizetési módok:

    Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére. 

    Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató (Paypal) biztonságos fizetési rendszerén keresztül.

    5.5.2.    Szállítási költség:

    A szállítási költség az egyes szolgáltatók díjszabásától és a súlytól függ. A szállítási költségről előre tájékoztatja a Szolgáltató a Felhasználót.

    5.6.    Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

    5.7.    A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát (és ha tartozik a termékhez, a jótállási jegyet) a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. 

    5.8.    Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés/rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

    5.9.    Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

    5.10.    Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. 

    5.11.    Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

    5.12.    Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
     

    6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

    6.1.    A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon, munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. 

    6.2.   Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 1-7 napon (DHL-el), 1-30 napon (postával a világ minden pontját beleértve) belül. 

    6.3.  Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

    6.4.    Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

    6.5.    A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

    6.6.    A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
    a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
    b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

    6.7.    Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesítse a hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.

    6.8.    Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.

    Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján  – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (ha van az utánvét díját) (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben.

    Felhívja Szolgáltató a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Felhasználót terheli.

    7. ELÁLLÁS JOGA

    7.1.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

     A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

    a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

    aa) a terméknek,

    ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

    ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

    ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

    a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

     Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

    7.2.    A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

    7.3.    Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

    7.4.    Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

    7.5.    A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalta e költség viselését.

    7.6.    Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

    7.7.    Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

    7.8.    A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

    a.    a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
    b.    olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
    c.    romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
    d.    olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
    e.    olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
    f.    olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
    g.    olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
    h.    lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
    i.    hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
    j.    nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
    k.    lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
    l.    a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

    7.9.    Szolgáltató a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.

    7.10.    A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

    7.11.    Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltatónak visszaszolgáltatni. Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.

    7.12.    Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

    7.13.    Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

    7.14.    A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. 

    7.15.    A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

    7.16.    A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

    7.17.    Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton, személyesen, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Fogyasztó a Szolgáltató részére. 

    7.18.    A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. 

    7.19.    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

    7.20.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

    7.21.    Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

    7.22.    Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

    7.23.    Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

    7.24.  (Csak akkor alkalmazandó, ha Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés mellett.) Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

    7.25.    Elállási jog gyakorlásának a menete:

    7.25.1.    Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

    7.25.2.    Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.

    7.25.3.    A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, vagy szolgáltató részére átadni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.  Ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.

    7.25.4.    A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

    7.25.5.    Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

    8. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

    Hibás teljesítés

    Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

    Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

    Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 

    Kellékszavatosság 

    8.1.    Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 

    Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

    8.2.    Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? 

    Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

    A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

    a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

    b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

    c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

    d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

    Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

    A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

    Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

    A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

    Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

    A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

    Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

    Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

    a) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

    b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

    8.3.    Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? 

    Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

    Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

    a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

    b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

    következik be vagy válik felismerhetővé.

    8.4.    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

    Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

    8.5.    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)? 

    A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

    Termékszavatosság 

    8.6. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával és milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?

    Ingó dolog hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint - a kellékszavatossági jogát gyakorolhatja, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

    Termékszavatossági igényként a Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

    8.7. Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

    8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

    A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    8.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?

    Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

    8.10. Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

    Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

    8.11. A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

    A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

    - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

    - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

    - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

    A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

    Felhívom figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

    Jótállás (új tartós fogyasztási cikkek esetén)

    8.12.    Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával? 

    Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.

    8.13.    Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

    A jótállás időtartama:

    a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

    b) 250 000 forint eladási ár felett három év.

    E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

    A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

    Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

    A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.

    Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

    1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
    2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

    Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    Törekedni kell a 15 napra

    A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

    Ha kiderül, hogy nem javítható a termék

    Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

    Ha negyedszer is elromlik a termék

    Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

    Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani

    Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a 30 kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8  napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

    8.14.    Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? 

    A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy a Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

    8.15.    Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért. 

    8.16.    Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

    8.17.    Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    8.18. Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?

    Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

    9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

    9.1.   Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet) rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

    9.2.    A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

    9.3.    A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

    9.4.    A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

    9.5.    A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

    9.6.    Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

    9.7.    A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

    9.8.    A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

    10. VEGYES RENDELKEZÉSEK

    10.1.    Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

    10.2.    Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. 

    10.3.    Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

    10.4.    Szolgáltató és Felhasználó a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. 

    10.5.    Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. 

    10.6.    Szolgáltató a webshopban található termékekhez  való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

    10.7.    Szolgáltató  – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

    10.8.    Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

    11. PANASZKEZELÉS RENDJE

    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

    11.1.    Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. 

    11.2.    Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. 

    11.3.    Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

    11.4.    Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):

    11.5.    A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

    A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

    11.6.    A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

    Békéltető testület neve

    Békéltető testület székhelye, címe:

    Illetékességi terület

    Budapesti Békéltető Testület

    Budapest
    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

    Budapest

    Baranya Vármegyei Békéltető Testület

    Pécs
    Baranya Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
    Fax száma: (72) 507-152
    Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
    Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
    E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
    kerelem@baranyabekeltetes.hu

    Baranya vármegye,

    Somogy vármegye,

    Tolna vármegye

    Borsod-Abaúj-Zemplén
    Vármegyei Békéltető Testület

    Miskolc
    Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
    501-871 (folyamatban lévő ügyek)
    Elnök: Dr. Tulipán Péter
    Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
    E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

    Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,

    Heves vármegye,

    Nógrád vármegye

    Csongrád-Csanád Vármegyei
    Békéltető Testület

    Szeged
    Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    Elnök: Dr. Horváth Károly
    Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

    Békés vármegye,

    Bács-Kiskun vármegye,

    Csongrád-Csanád vármegye

    Fejér Vármegyei Békéltető Testület

    Székesfehérvár
    Fejér Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    Elnök: Dr. Vári Kovács József
    Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
    E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

    Fejér vármegye,

    Komárom-Esztergom vármegye,

    Veszprém vármegye

    Győr-Moson-Sopron Vármegyei
    Békéltető Testület

    Győr
    Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-217
    Elnök: Dr. Bagoly Beáta
    Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

    Győr-Moson-Sopron vármegye,

    Vas vármegye,

    Zala vármegye

    Hajdú-Bihar Vármegyei
    Békéltető Testület

    Debrecen
    Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
    Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
    Fax száma: (52) 500-720
    Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
    Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
    E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

    Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,

    Hajdú-Bihar vármegye,

    Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

    Pest Vármegyei Békéltető Testület

    Budapest
    Pest Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
    Telefonszáma: +36 1 792 7881
    Elnök: Dr. Koncz Pál
    Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu;
    www.panaszrendezes.hu
    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

    Pest vármegye

     

    11.7.    A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

    A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

    a)  kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

    aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy

    ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy

    b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

    11.8.    Az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén - az Fgytv. 20. §-ában meghatározott illetékességi szabályok figyelembevételével - valamennyi vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.

    11.9.    A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

    11.10.     A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

    11.11.    Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
    •    az eljáró bíróságot;
    •    a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
    •    az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
    •    azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
    •    a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
    A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

    12. SZERZŐI JOGOK

    12.1.    Miután a https://www.ultraprog.eu/en/, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://www.ultraprog.eu/en/ weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.

    12.2.    A https://www.ultraprog.eu/en/ weboldalról és annak adatbázisából bármilyen információt, képi- vagy szövegmegjelenést, tartalmi elemet, a weboldal megjelenési formáját és jellegét átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

    12.3..    A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

    12.4.    Tilos a https://www.ultraprog.eu/en/ weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://www.ultraprog.eu/en/ weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

    12.5.    A https://www.ultraprog.eu/en/ név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

    12.6.   Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, szavanként bruttó 20.000 Ft, illetve 40.000 Ft/nap. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.  

    13. ADATVÉDELEM

    A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.ultraprog.eu/en/privacy


    Cegléd, 2019. szeptember 04.

    Elállási nyilatkozat minta

    (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

     

    Címzett: Hedgehog Family Korlátolt Felelősségű Társaság, Major Boglárka e.v. , 2700 Cegléd, Otthon utca 2., info@ultraprog.eu, +36302737638

     

    Alulírott kijelentem hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:

     

    Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:

     

    Fogyasztó(k) neve:

     

    Fogyasztó(k) címe:

     

    A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):

     

    Dátum:   



    SZOFTVER FELHASZNÁLÁSÁRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

    az UltraProg szoftver licencszerződés keretében történő igénybevételére vonatkozóan

     

    Szolgáltató:

    Major Ervin e.v.

    Székhely: 2700 Cegléd, Otthon utca 2.

    Nyilvántartási szám: 22910119

     

    illetve

    Major Boglárka e.v.

    Székhely: 2700 Cegléd, Otthon utca 2.

    Nyilvántartási szám: 55240017

     

    (a továbbiakban: Szolgáltató)

     

    Felhasználók:

     

    az UltraProg szoftverrendszer használatát igénybe vevő felhasználók

     

    (a továbbiakban egyes számban: Felhasználó, együtt Felhasználók)

    (a Szolgáltató és a Felhasználó együtt a továbbiakban: Felek)

    (a Felek közötti jelen Általános Szerződési Feltételekben szereplő jogviszony a továbbiakban: Szerződés)

     

    1. Preambulum

    A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozza meg a Szolgáltató által fejlesztett és a Felhasználó által licencszerződés keretében igénybe vett, a Szolgáltató által a Felhasználó részére értékesített hardverre telepített és azon futtatott firmware-ből, valamint a Szolgáltató által a www.ultraprog.eu honlapon letöltésre hozzáférhetővé tett és a Felhasználó saját számítógépére telepített és azon futtatott szoftverből álló rendszer (a rendszer egésze a továbbiakban: Rendszer; az annak részét képező szoftver, ide értve - ha azok felhasználására a Felhasználó jogosulttá válik a jelen Szerződében foglaltaknak megfelelően - annak módosított, továbbfejlesztett, illetve átdolgozott verzióit is, a továbbiakban: Szoftver, a Szoftverrel együttműködő firmware, annak módosított, továbbfejlesztett, illetve átdolgozott verzióit is - ha azok felhasználására a Felhasználó jogosulttá válik a jelen Szerződében foglaltaknak megfelelően -, a továbbiakban: Firmwarer) használatával kapcsolatos Felek közötti Szerződés feltételeit, azaz a Rendszer Felhasználó általi használatának feltételeit, ideértve a Szoftver, illetve a Firmware futtatására vonatkozó feltételeket is, valamint a Szolgáltató és a Felhasználó jogait és kötelezettségeit.

    Az ÁSZF által meghatározott Szerződés célja a Felhasználó részére a Szolgáltató által üzemeltetett Rendszernek a Felhasználó saját személyes használata körében a céleszközök memória tartalmának olvasása és módosítása érdekében a Szoftver saját számítógépen, illetve a Firmware Szolgáltató által értékesített hardveren megvalósuló futtatása céljából történő rendelkezésre bocsátása a jelen ÁSZF szerinti szolgáltatásnyújtás (a továbbiakban: Szolgáltatás) keretében.

     

    MELLÉKLETEK:

    A jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi az alábbi melléklet (a továbbiakban: Melléklet)

    1. sz. melléklet: Felhasználói Kézikönyv (User’s Manual)

     

    2. A SZERZŐDÉS TÁRGYA

    2.1. A Szolgáltató a Szolgáltatás keretében a jelen ÁSZF alapján létrejövő Szerződés szerint a Rendszer telepítésére, futtatására és használatára vonatkozó nem kizárólagos, nem továbbruházható, kizárólag saját gépi felhasználásra vonatkozó, a Szerződés futamidejére szóló felhasználási engedélyt ad a Felhasználónak, illetve folyamatosan üzemelteti a Rendszert, valamint biztosítja a Felhasználó számára a Rendszer használatát. A Rendszer használata a Szoftvernek a Felhasználó saját tulajdonú számítógépén, illetve a Firmware-nek a Szolgáltatótól vásárolt hardvereszközön történő futtatása útján valósul meg. A Rendszer használata a Felhasználónak biztosított, kizárólag a Felhasználó saját személyes, illetve oktatási céljaira, kizárólag a Felhasználó saját tulajdonú  számítógépein, illetve hardvereszközén, kizárólag a Szerződés futamideje alatt megvalósuló futtatás révén (a Rendszer jelen bekezdésben leírt igénybe vétele a továbbiakban: Rendszerhasználat) engedélyezett.

    2.2. A Felhasználók a Szolgáltatást csak a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megfelelően vehetik igénybe.

    2.3. A Rendszer Felhasználó általi igénybe vétele megvalósulhat a Szolgáltatótól megvásárolt hardvereszközzel együtt értékesített alap Firmware-re és szoftverre vonatkozó 1 évre szóló licenc alapján, amely esetben a hardver ellenértékének maradéktalan megfizetésén túl a Felhasználó további díj megfizetésére nem köteles (a továbbiakban: Alap Licenc), vagy a Felhasználó választása alapján a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott, alap Firmware és szoftver továbbfejlesztésére vonatkozó éves díj megfizetéséért cserébe kapott, az adott upgrade letöltésétől számított 1 évre szóló licenc (a továbbiakban: Upgrade Licenc) alapján.

    2.4. Az Alap Licenc esetében a Firmware a Szolgáltató által értékesített hardvereszközre telepített formában kerül átadásra a Felhasználó részére, a Szoftvert pedig a Szolgáltató www.ultraprog.eu honlapjáról tudja letölteni, telepíteni majd saját számítógépén futtatni a Felhasználó. A Szerződés futamideje ebben az esetben a hardver értékesítésének napjától számított 1 éves időtartam, amely időtartam alatt a Szolgáltató biztosítja Felhasználó részére a Rendszer futtatására és használatára vonatkozó jogot a 2.1. pontban foglaltaknak megfelelően.

    2.5. Az Upgrade Licenc esetén – ha a Felhasználó ezt választása szerint igénybe veszi és a Szolgáltató által meghatározott díjat megfizeti – a Felhasználó az Alap Licenc keretében már rendelkezésére álló Firmware-hez, illetve Szoftverhez tölti le a Szolgáltató www.ultraprog.eu honlapról és telepíti számítógépére a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott upgrade-et (a továbbiakban: Upgrade). A Felhasználó a díj Szolgáltatónak történő megfizetése esetén további 1 éves időtartamra jogosulttá válik az így továbbfejlesztett Rendszer futtatására és használatára a 2.1. pontban foglaltaknak megfelelően, amely időre jelen szerződés futamideje meghosszabbodik.

    2.6. Ha a Felhasználó az Alap Licenc 1 éves futamidejének lejártán belül nem veszi igénybe az Upgrade Licenc-et, a Szolgáltató kötelezettsége megszűnik arra, hogy a Szolgáltatást nyújtsa, illetve a Rendszer használatát biztosítsa Felhasználó részére, így a Felhasználó nem jogosult további frissítésekre, támogatásra a Rendszer vonatkozásában. A Felhasználó ugyanakkor nem köteles eltávolítani a számítógépéről a Szoftvert, illetve a Szolgáltató által értékesített eszközről a Firmware-t, és a jelen pontban rögzített korlátozásokkal jogosult azok felhasználására korlátlan ideig. A Felhasználó ugyanakkor csak akkor jogosult erre a korlátozott felhasználásra, illetve csak akkor igényelhet a Szolgáltatótól további Upgrade Licenc-t, ha a korábban az Alap Licenc, illetve az Upgrade Licenc igénybevétele során rendelkezésére bocsátott Szoftver egy példányával, illetve annak telepítőjével rendelkezik a saját számítógépén, illetve a Szolgáltató által értékesített hardver eszköz és az arra telepített Firmware is a rendelkezésére áll. Ennek megfelelően a Szolgáltató nem köteles arra, hogy a Szoftvert, illetve a telepítőjét annak első Felhasználó általi letöltését követően rendelkezésre tartsa a Felhasználó részére, továbbá a már Felhasználónak átadott hardver eszközt és az arra telepített Firmwer-t pótolja, abból újabb példányt adjon a Felhasználó részére.

    3. A FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

    3.1. A Felhasználó nem kizárólagos és nem továbbruházható módon, a Szerződés futamidejének megfelelő időtartamon belül –  a Felhasználó számítógépein, illetve a Firmware tekintetében a Szolgáltatótól megvásárolt hardvereszközön megvalósuló szoftverfuttatás útján – jogosult a Rendszert, illetve a továbbfejlesztett Rendszert használni, oly módon, hogy a céleszközök memóriája tartalmának olvasására és módosítására vonatkozó működést végezhet az 1. sz. Mellékletben foglalt funkcionalitásnak megfelelően.

    3.2. A Felhasználó köteles a Szolgáltató www.ultraprog.eu oldalán közétett árlistának megfelelő összeget megfizetni a hardvereszköz ellenértékeként az Alap Licenc esetében, az Upgrade Licenc esetében pedig az árlistában szereplő 1 éves szolgáltatási díjat köteles pluszban megfizetni a Felhasználó.  

    3.3. A Felhasználó az Alap Licenc, illetve az Upgrade Licenc igénybevételét követően köteles regisztrálni a Szolgáltató www.ultraprog.eu weboldalán az e-mail címe és jelszó megadásával, amivel a Felhasználó létrehozza felhasználói fiókját. A Felhasználó a felhasználói fiókjába történő bejelentkezést követően tudja letölteni az Alap Licenc keretében rendelkezésére bocsátott Szoftvert.

    3.4. Az Upgrade Licenc igénybevétele esetén a Felhasználó az 1 éves szolgáltatási díj megfizetésétől számított 48 órát követően tudja a felhasználói fiókjába történő bejelentkezést követően letölteni az Upgrade Licenc keretében rendelkezésére bocsátott Upgrade-et, és ennek telepítését követően tudja futtatni és használni a továbbfejlesztett Rendszert.

    3.5. A Felhasználó csak a saját tulajdonú vagy általa kizárólagosan használt bérelt számítógépe(ke)n, illetve a Szolgáltatótól megvásárolt hardvereszközön futtathatja a Rendszert, továbbá nem adhat Hozzáférést semmilyen jogcímen a Rendszerhez rajta kívüli harmadik személyeknek.

    3.6. Amennyiben a Felhasználó a Szerződés előző pontjában rögzítettek megsértésével lehetővé teszi, hogy harmadik fél a Szolgáltatást engedély nélkül használja, ez súlyos szerződésszegésnek minősül, amely miatt a Szolgáltató azonnali hatállyal jogosult a Szerződést felmondani és a szerződésszegés törvényi jogkövetkezményeit alkalmazni.

    3.7. Felhasználó biztosítja, hogy a Felhasználó egyedi biztonságos felhasználónévvel és jelszóval rendelkezzen a Szoftver és az Upgrade-ek elérése érdekében. Az egyedi felhasználónevet és jelszót a Felhasználó köteles bizalmasan kezelni. Azzal kapcsolatban, hogy a felhasználónév és jelszó harmadik személy tudomására nem jut, illetve azokat nem fürkészheti ki, a Felhasználó teljeskörű felelősséggel tartozik, amely kötelezettség megszegése súlyos szerződésszegésnek minősül, és a Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal a Szerződést felmondani és a szerződésszegés törvényi jogkövetkezményeit alkalmazni.

    3.8. A Felhasználó a jogosulatlan Rendszerhasználat elhárításához szükséges adatok megadásával köteles haladéktalanul elektronikus levélben jelezni a Szolgáltatónak, ha a Szolgáltató által a Rendszerhez nem engedélyezett személyek általi hozzáférésről vagy bármi más, a jelen ÁSZF által meg nem engedett használatról, illetve egyéb visszaélésről értesül.

    3.9. A Felhasználó a Szolgáltatást csak a Szerződés 1. sz. mellékletében rögzített leírás szerint, a Szolgáltató által támogatott, meghatározott hardver- és szoftverkövetelményeknek megfelelő konfigurációjú hardver-, illetve szoftvereszközökön használhatja. Szolgáltató fenntartja a jogot a minimális rendszerkövetelmények egyoldalú megváltoztatására, amelyről köteles Felhasználót legalább a változások érvénybe lépését 30 nappal megelőzően írásban tájékoztatni.

    3.10. A Felhasználó a Szolgáltatást csak rendeltetésszerűen használhatja, a jelen ÁSZF, valamint a felhasználói leírás (1. sz. melléklet) rendelkezéseinek megfelelően.

    3.11. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználónak a 1. sz. mellékletben foglalt műszaki feltételeknek nem megfelelő konfigurációjú hardver-, illetve szoftvereszközökön, illetve használati leírásnak nem megfelelő módon megvalósított Rendszerhasználatával kapcsolatban.

    3.12. A Szolgáltató – az oktatási szolgáltatásra meghatározott külön díjazás ellenében – szervezett vagy eseti oktatásokat biztosíthat a Felhasználó számára, ha az szükséges ahhoz, hogy megismerjék a Szoftver és a Szolgáltatás működését és használatát.

    3.13. A Szolgáltató saját diszkrecionális döntési jogkörében jogosult a Firmware-t és a Szoftvert mind a meglévő funkciók ellátását biztosító működés javítása céljából, illetve a céleszközök esetleges változása által indokolt esetben és szempontok szerint (a továbbiakban: Update, illetve többesszámban: Update-ek), mind pedig új funkciók bevezetése érdekében (a továbbiakban: Upgrade, illetve többesszámban: Upgrade-ek) módosítani, továbbfejleszteni, illetve átdolgozni. Az Update-eket a Szolgáltató mindenkor biztosítja az összes Felhasználó számára, míg az Upgrade-ek Felhasználók általi igénybevételét a Szolgáltató külön Szolgáltatási Díj megfizetéséhez köti (Upgrade Licenc), melynek mértékét a Szolgáltató www.ultraprog.eu weboldalán közzétett mindenkor hatályos árlistája rögzíti.

    3.14. A Felek megállapítják, hogy a Felhasználó nem fér hozzá a Firmware és a Szoftver (ide értve az Update-eket és az Upgrade-eket is) forráskódjához.

    3.15. Major Ervin és Major Boglárka, mint Szolgáltatók a jelen ÁSZF és az ÁSZF alapján létrejövő Szerződés szerinti Felhasználókkal fennálló jogviszonyaikban egyetemlegesen jogosultak, illetve egyetemlegesen kötelezettek, így bármelyikük teljesítése esetén a teljesítés szerződésszerű, a teljesítéssel valamennyiük kötelezettsége megszűnik, a jogosultságaik tekintetében pedig bármelyikük az egész ellenszolgáltatást követelheti.

    4. SZOLGÁLTATÁSI DÍJ

    A Felhasználó az Alap Licenc igénybevétele esetén a hardvereszköz ellenértékének megfizetésén túl további díj megfizetésére nem köteles. A Szolgáltató az Upgrade Licenc igénybevétele esetén a Szolgáltatásért cserében külön további Szolgáltatási Díjra jogosult, amely a Szolgáltató mindenkor hatályos, a www.ultraprog.eu weboldalán közzétett árlistája szerinti díj formájában kerül meghatározásra. A Felhasználó a Szolgáltatási Díjat előre köteles megfizetni a Szolgáltató www.ultraprog.eu weboldalán elérhetővé tett fizetési módokon keresztül, és ezt követően a 3.4. pontban foglaltaknak megfelelően válik jogosulttá az Upgrade-et letölteni és az így továbbfejlesztett Rendszert futtatni és használni.

    5. SZERZŐI ÉS KAPCSOLÓDÓ JOGOK

    5.1. A Felek kölcsönösen megállapítják, illetve a Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Firmware és a Szoftver a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. tv. (a továbbiakban: Szjt.) alapján szerzői jogi védelem alatt áll, továbbá, hogy a Rendszerrel kapcsolatos összes szerzői vagyoni jog, illetve valamennyi későbbi módosított, továbbfejlesztett, illetve átdolgozott verziója, az ahhoz tartozó dokumentációval és leírással együtt, a Szolgáltatót illeti.

    5.2. A Felhasználó által esetlegesen igényelt és a Szolgáltató által ennek megfelelően a Rendszeren esetlegesen végrehajtott módosítások (Upgrade, Update) a Felhasználó részére szerzői jogokat nem keletkeztetnek.

    5.3. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Rendszerre vonatkozóan csak és kizárólag a jelen ÁSZF-ben meghatározott felhasználásokra vonatkozóan és kizárólag a jelen ÁSZF-ben meghatározott keretek szerint kap engedélyt. A Felhasználó nem jogosult továbbá a Rendszer sajátjaként való feltüntetésére, semmilyen, a Szolgáltató jogait feltüntető megjelölés nem törölhető, nem tüntethető el és nem módosítható a Szoftverben.

    5.4. A Felhasználó a jelen ÁSZF szerinti felhasználási engedélyt attól a feltételtől függően szerzi meg, hogy az Alap Licenc esetében a hardvereszköz árát, az Upgrade Licenc esetében a Szolgáltatási Díjat a Szolgáltatónak szerződésszerűen megfizette. A Felhasználó nem jogosult az Szjt. 59. § (1) bekezdésében hivatkozott felhasználási cselekmények végzésére; továbbá a Felek kölcsönösen egyetértenek és rögzítik, hogy a Szoftverről biztonsági másolat készítésére és az 59. § (3) bekezdésében hivatkozott cselekmény végzésére a Szoftver szerződésszerű felhasználása, azaz futtatása érdekében nincs szükség.

    6. ADATBEVITEL, SZEMÉLYES ADAT VÉDELEM, ÜZLETI TITOK VÉDELME

    6.1. A Szolgáltatás igénybe vétele során a Felhasználó által a Rendszerbe bevitt, illetve a Szolgáltatónak átadott adatok helytállóságával, pontosságával, illetve jogszerűségével kapcsolatosan a Szolgáltató mindennemű felelősségét kizárja.

    6.2. A Felhasználó által a Rendszerbe bevitt, illetve a Szolgáltatónak átadott személyes adatnak minősülő információk jogszerűségéért, illetve ezen személyes adatok kezeléséhez, feldolgozáshoz szükséges érintetti hozzájárulások meglétéért a Felhasználót terheli a kizárólagos felelősség, ezzel kapcsolatban a Felhasználó a Szolgáltatóval szemben feltétlen helytállást vállal, melynek megfelelően mentesíti a Szolgáltatót minden esetleges jogsértő adatkezelés, adatfeldolgozás mindenfajta jogkövetkezménye alól. A Felek rögzítik, hogy amennyiben a Felhasználó adatokat ad át Szolgáltatónak, az adatok vonatkozásában Szolgáltató a Felhasználó megbízásából, illetve rendelkezése alapján végez adatfeldolgozást.

    6.3. A Felek kölcsönösen vállalják, hogy az egymásra, illetve egymás működésére vonatkozó minden üzleti titoknak minősülő információ, tény, tájékoztatás, adat, illetve ezek üzleti titoknak minősülő összeállítása tekintetében az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény rendelkezései által előírt magatartást tanúsítják, egymás üzleti titkait semmilyen módon nem hozzák nyilvánosságra, és azokkal kapcsolatosan egyébként sem élnek vissza.

    7. AZ ÁSZF ÉS AZ ÁSZF ALAPJÁN LÉTREJÖTT SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE, HATÁLYA, MEGSZÜNTETÉSE, ÁTRUHÁZÁSA

    7.1. A jelen ÁSZF a Szolgáltató által a www.ultraprog.eu cím alatt elérhető weboldalán történő közzététellel (a továbbiakban: Közzététel) jön létre. A Szolgáltató az ÁSZF-et a weboldalán jól látható helyen, folyamatosan hozzáférhetővé teszi a Felhasználó számára oly módon, hogy lehetővé teszi, hogy az ÁSZF-et a Felhasználó előhívja és azt tárolja.

    7.2. A jelen ÁSZF alapján létrejött Szerződés a Felhasználó által a Szolgáltató www.ultraprog.eu cím alatti weboldaláról letöltött Szoftver, illetve Szoftver Upgrade telepítése során kattintással kerül elfogadásra. A Szolgáltatást a Felhasználó csak az ÁSZF elfogadását követően veheti igénybe.

    7.3. A Szolgáltató egyoldalúan jogosult az ÁSZF-et módosítani azzal, hogy a módosított rendelkezések a módosított ÁSZF Közzétételét követően lépnek hatályba. Az ÁSZF módosításáról a Szolgáltató értesíti a Felhasználót oly módon, hogy amikor a Felhasználó letölti a Szoftvert, illetve az ahhoz tartozó Update-et, Upgrade-et, ezek telepítése során a Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót az ÁSZF módosításáról és a módosított ÁSZF tartalmáról. A Felhasználó kattintással fogadja el az ÁSZF módosítását a telepítés során.

    7.4. A Felek a Szerződést a másik fél súlyos szerződésszegése esetén a másik féllel közölt egyoldalú írásbeli felmondással azonnali hatállyal jogosultak megszüntetni, amennyiben a szerződésszegő fél a szerződésszegést, illetve a szerződésszegő állapotot a sérelmet szenvedett félnek erre irányuló írásbeli felhívásától számított 15 napon belül nem szünteti meg. Súlyos szerződésszegésnek minősülnek az ÁSZF-ben külön ilyenként meghatározott esetek, ide értve a Rendszerhez a Felhasználón kívüli személyek által a Felhasználó érdekkörébe tartozó okból történő Hozzáférés bekövetkezése, a Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti szerzői jogainak a Felhasználó által történő megsértése, a Felhasználó részéről a Szolgáltatási Díj vagy bármely más, a Szerződés alapján fizetendő díj, illetve összeg megfizetésével való késedelembe esés.

    7.5. A Felhasználó kifejezetten előzetesen hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Szerződést másra átruházza.

    8. FELELŐSSÉGKORLÁTOZÁS

    8.1. A Szolgáltató a Szerződés esetleges megszegésével kapcsolatosan, illetve a Szolgáltatás nyújtásával összefüggésben a Felhasználónak okozott esetleges károk megtérítésére vonatkozó felelősségét a káresemény bekövetkezését megelőzően a Felhasználó által megfizetett 6 (hat) havi Szolgáltatási díj összegén felüli mértékű károk tekintetében kizárja.

    8.2. A Szolgáltató a Rendszert „adott állapotában”, „minden hibájával együtt” és „megtekintett formájában” biztosítja a Felhasználónak, és a megfelelő minőséggel, teljesítménnyel, pontossággal, eredményességgel kapcsolatos teljes kockázat a Felhasználót terheli.

    8.3. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel azért, hogy a Felhasználó vagy harmadik személy a Rendszert milyen módon és milyen célra használja – így különösen nem tartozik felelősséggel azért, hogy a Felhasználó vagy jogosulatlan Hozzáférés esetén harmadik személy a Rendszer használata során tevékenységét az arra vonatkozó jogszabályok és egyéb szerződések rendelkezésének megfelelően gyakorolja-e. A Rendszer célja a céleszközök memória tartalmának jogszerű olvasása és módosítása, azonban tilos, és a jogszerű Rendszerhasználat körén kívül esik bármilyen memóriában tárolt számláló érték módosítása, amely a valós használat részleteit megváltoztatja, továbbá a Rendszer bármilyen jogszerűtlen célra történő használata. A Szolgáltató kifejezetten kizárja a miden felelősségét a Felhasználó ilyen Rendszerhasználatáért.

    8.4. A Rendszer csak jogtiszta és vírusmentes környezetben működik. A Szolgáltató kizárja felelősségét a jogosulatlan hozzáférésből, nem rendeltetésszerű használatból, hardver hibából, vagy nem megfelelő üzemeltetési környezetből (ideértve az áramkimaradást is) eredő következményekért, meghibásodásokért.

    9. A JOGNYILATKOZATOK

    A Felek a Szerződés teljesítése során egymás jogszabály szerinti nyilvántartásban rögzített székhelyére kézbesített levélküldemény formájában vagy – a jelen ÁSZF szempontjából szintén írásbeli közlésnek tekintendő – felhasználónévvel és jelszóval bonyolítható elektronikus levelezés útján törvényes képviselőik által tehetnek egymás felé érvényesen bármifajta jognyilatkozatot. A jognyilatkozat akkor tekinthető közöltnek, amikor azt a címzett igazoltan megkapta vagy a postai küldemény „nem kereste” vagy „címzett ismeretlen” jelzéssel ellátva a feladóhoz visszaérkezik.

    10. ALKALMAZANDÓ JOG, JOGHATÓSÁGI ÉS ILLETÉKESSÉGI KIKÖTÉS

    A Felek a jelen ÁSZF, illetve az az alapján létrejövő Szerződés létrejöttére, illetve értelmezésére a magyar jogot kötik ki alkalmazandó jogként. A Felek továbbá kifejezett megállapodnak abban, hogy a jelen ÁSZF-fel kapcsolatos, illetve a Szolgáltatás igénybevételéből eredő bármilyen jogvitájuk elbírálására a magyar hatóságok és bíróságok rendelkeznek kizárólagos joghatósággal. A jelen ÁSZF-ből, illetve az az alapján létrejövő Szerződésből eredő jogvitájuk tekintetében a Felek a Fővárosi Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.

    Korábbi Ultraprog.eu ÁSZF verziók

    A dokumentumot hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    Megtekintés / letöltés PDF formátumban: Megtekintés / letöltés
    A legutóbbi frissítés dátuma: 2024.05.10