Tartalomjegyzék

    A dokumentumot hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    Megtekintés / letöltés PDF formátumban: Megtekintés / letöltés
    A legutóbbi frissítés dátuma: 2024.08.29
    ParkAID ÁSZF

    ParkIT Solutions OÜ Magyarországi Fióktelepe

    Általános Szerződési Feltételek

    Jelen ParkAID Felhasználói Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató által üzemeltetett, kizárólagos tulajdonában álló szoftver és az ahhoz kapcsolódó mobiltelefonos alkalmazás, valamint infrastruktúra (továbbiakban együttesen: „ParkAID rendszer”) útján közvetített parkolási szolgáltatás (továbbiakban: „Szolgáltatás”) igénybevételének és használatának feltételeit tartalmazza.

    A jelen ÁSZF alapján nyújtott közvetített Szolgáltatás célja, hogy Szolgáltató által üzemeltetett ParkAID rendszer használatával a Szolgáltatás magánszemély igénybe vevője (továbbiakban: „Felhasználó”) a nemzeti fizetési rendszerről szóló 2011. évi CC. törvény 2. § a) pontja szerinti közúti közlekedésről szóló törvény szerinti várakozási (parkolási) közszolgáltatás szerinti parkolóhelyekhez (továbbiakban: „Parkolóhely”) férjen hozzá és ott parkolási szolgáltatást vegyen igénybe. Szolgáltató közvetítőként jár el, a ParkAID alkalmazáson keresztül Felhasználó számára. A Szolgáltatás igénybe vétele úgy történik, hogy a Felhasználó a kiválasztott Utcai Parkolóhelyre a ParkAID rendszer segítségével leparkol és egyedileg meghatározott időtartamra, díjfizetés ellenében Személygépjármű tárolására használja.

    Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. Az applikáció működésével, megrendelési folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

    Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://parkaid.hu ) és aldomainjein, valamint az applikációban történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a ParkAID alkalmazásban, továbbá a következő weboldalról: https://parkaid.hu/aszf.

    DEFINÍCIÓK:

    Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt, azaz aki a Szolgáltatás igénybe vétele érdekében, vagy attól függetlenül a ParkAID alkalmazást letölti és oda regisztrál.

    Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

    Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

    Szolgáltató:  Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó PARKIT Solutions OÜ Magyarországi Fióktelepe., mely a ParkAID rendszer egyedüli tulajdonosa, létrehozója és üzemeltetője, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.

    ÁSZF: jelen ParkAID Általános Szerződési Feltételek, melyek keret jelleggel szabályozzák Felhasználó és Szolgáltató között létrejövő jogviszonyokat és amely kifejezett elfogadása szükséges a ParkAID  alkalmazás Regisztrációhoz kötött használatához.

    Bizonylat: Szolgáltatás igénybevétele során Felhasználó számára automatikusan kiállított ektronikus számla, mely az applikációban elérhető és letölthető.

    Egyedi szerződés: a ParkAID rendszer használata során az közterületi parkolóhelyen történő parkolás esetén a parkolás ParkAID alkalmazásban történő elindításával a Felhasználó és NMFR között Szolgáltató közvetítésével létrejövő jogviszony, mely a parkolás ParkAID alkalmazásban történő elindítását követően, a vonatkozó Parkolási díj szerződésszerű megfizetéséig tart.

    Felek: Felhasználó és Szolgáltató együttesen, illetőleg értelmezés szerint Felhasználó és NMFR együttesen.

    Felhasználói fiók: Felhasználó számára a ParkAID alkalmazás letöltésével és Regisztrációval létrejövő személyes profil, amelyben személyes adatait és elérhetőségeit megadja, módosíthatja, illetve a ParkAID rendszer használatához kapcsolódó beállításokat végezhet.

    Automatikus parkolás: Olyan automatikus, a parkolás indítását és megállítását külön gombnyomás nélkül lehetővé tevő funkció, amelyet minden Felhasználó külön tud bekapcsolni a ParkAID alkalmazásán belül. Amennyiben Felhasználó használni kívánja az Automatikus parkolást, annak aktiválása esetén a Szolgáltató GPS alkalmazás segítségével azonosítja Felhasználó parkolási szándékát így az Egyedi Szerződés elindítása és lezárása nem igényel interakciót a Felhasználótól.

    Kényelmi díj: Szolgáltató által a Szolgáltatásáért felszámolt ellenértéke. Számítás módja: Kényelmi díj = ((jogszabályban meghatározott parkolási díj + 99 Ft) x 0,029) + 99 Ft. 

    Kupon: Szolgáltató által a Felhasználó rendelkezésére bocsátott, az azon meghatározott pénzösszeg ellenében a Felhasználó által a parkolásai során beváltható, fizetési tranzakciót helyettesítő elektronikus eszköz, amely részletes szabályozása jelen ÁSZF 6.17. pontjában található.

    NMFSZ: A nemzeti fizetési rendszerről szóló 2011. évi CC. törvény végrehajtásáról szóló 356/2012 (XII. 13.) Kormányrendelet 2. § (1) bekezdése szerint nemzeti mobil fizetési szervezetként kijelölt Nemzeti Mobil Fizetési Zrt.

    NMFR: A nemzeti fizetési rendszerről szóló 2011. évi CC. törvény 1. § d) pontjában meghatározott nemzeti mobil fizetési rendszer.

    ParkIT alkalmazás: jelen ÁSZF tárgyát képező Szolgáltató által kifejlesztett és üzemeltetett, Android és IOS operációs rendszerű eszközre telepíthető hivatalos alkalmazás.

    ParkIT rendszer: a Szolgáltató által üzemeltetett, kizárólagos tulajdonában álló szoftver és az ahhoz kapcsolódó mobiltelefonos alkalmazás, valamint teljes infrastruktúra együttes elnevezése, amely közösségi megosztás révén felületet és eszközöket biztosít szabad parkolóhelyekhez való hozzáféréshez. A ParkAID rendszer a parkolási folyamatot és a parkolással kapcsolatos fizetést elősegítő alkalmazás.

    Parkolási díj: A Parkolási Zónák alapulvételével, jogszabályban meghatározott mértékű parkolási díj és a parkolási idő szorzata alapján meghatározott pénzösszeg melyhez hozzáadódik a Kényelmi díj. A Szolgáltató a Térképen az egy órára fizetendő, jogszabályban meghatározott mértékű Parkolási díjat jeleníti meg. A Parkolási díj közvetlenül kerül levonásra a Felhasználó előre megadott bankkártyájáról a SimplePay Online Fizetési Rendszeren keresztül, csak úgy mint minden további, jelen ÁSZF alapján Felhasználót terhelő fizetési kötelezettség.

    Parkolási idő: Felhasználó által a ParkAID alkalmazásban meghatározott időtartam, melynek kezdete a parkolás ParkAID alkalmazásban a Felhasználó által történő elindítása, a Parkolási idő vége pedig annak leállítása, illetve az adott Parkolási Zóna szerinti fizetési időszak vége. Az időintervallum egyben a Parkolási díj kiszámításának alapját képezi. A Parkolási idő automatikusan nem indul újra, arról a Felhasználó saját hatáskörben köteles gondoskodni.

    Parkolási Zóna: Szolgáltatótól függetlenül meghatározott területi felosztás, mely az adott területen érvényes Parkolási Díj mértékét határozza meg. A Térkép jelöli az egyes Parkolási Zónák határait.

    Parkolóhely: ParkAID rendszer segítségével igénybe vehető, a nemzeti fizetési rendszerről szóló 2011. évi CC. törvény 2. § a) pontja szerinti közúti közlekedésről szóló törvény szerinti várakozási (parkolási) közszolgáltatás segítségével igénybe vehető, parkolásra rendelkezésre bocsátott terület.

    Regisztráció: Felhasználó a ParkAID alkalmazáson keresztül történő Regisztráció útján jogosultságot szerez a ParkAID alkalmazás igénybe vételére.

    SimplePay Online Fizetési Rendszer: a Szolgáltató által használt online fizetési rendszer, mely a Szolgáltatást igénybe vevő Felhasználók esetében egyszerű és biztonságos fizetési megoldás. A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a Felhasználó, azaz a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli, és nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.

    Személygépjármű: a ParkAID rendszer használatához szükséges négy gumiabroncskerékkel felszerelt olyan gépjármű, amely a vezetővel együtt legfeljebb nyolc felnőtt személy szállítására alkalmas, azzal, hogy ide tartozik a benzinüzemű, a dízelüzemű, az elektromos üzemű, a gázüzemű személygépkocsi.

    Szolgáltatás: jelen ÁSZF tartalmát képező, Szolgáltató által üzemeltetett, kizárólagos tulajdonában álló ParkAID rendszer útján közvetített NMFR által nyújtott parkolási szolgáltatás.

    Szolgáltatási Terület: az a földrajzi terület, ahol a ParkAID rendszer segítségével elérhető a Szolgáltatás, amely megegyezik Magyarország teljes közigazgatási területével.

    Térkép: a ParkAID alkalmazás főképernyőjén látható Google maps vagy Apple maps, melyen látható a felhasználó GPS szerinti helyzete.

    Weboldal: Szolgáltató által üzemeltetett, ParkAID alkalmazással kapcsolatos információkat és adatokat tartalmazó weboldal. (https://parkaid.hu )

     

    1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

    A szolgáltató neve: ParkIT Solutions OÜ Magyarországi Fióktelepe
    A szolgáltató székhelye: 1024 Budapest, Retek utca 17.
    A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: ugyfelszolgalat@parkaid.hu 
    A szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 01 17 001567
    A szolgáltató adószáma: 32304853-2-41
    Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha van): Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
    A szolgáltató telefonszáma:
    A szerződés nyelve: magyar


    A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
    Rackhost, Webflow

    2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

    2.1.    A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

    2.2. Az ÁSZF hatálya a Szolgáltatás igénybevételére irányuló minden, Szolgáltató ParkAID rendszerébe a ParkAID alkalmazáson keresztül történő Regisztrációval a Felhasználó és Szolgáltató között létrejövő jogviszonyra, valamint minden, a Felhasználó és a Partner között, Szolgáltató által közvetítetten létrejövő Egyedi szerződésre kiterjed és meghatározza a ParkAID rendszer használata és a Szolgáltatás igénybevétele körében a Felek jogait és kötelezettségeit, illetve az egyéb körülményeket. Az Egyedi szerződés nem jöhet létre érvényesen az ÁSZF kifejezett elfogadása nélkül. Az ÁSZF kifejezett és elválaszthatatlan részét képezi Szolgáltató és Felhasználó.

    2.3.    A jelen ÁSZF 2024. március 19. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a ÁSZF-et (a módosításra okot adó körülmények: jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti - mely alapján a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani. A módosítások nem értintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításnak nincs visszaható hatálya.

    2.4.    Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal/alkalmazás, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal/alkalmazás terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon/appkilációban megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. 

    2.5. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatást, a ParkAID alkalmazás tartalmát, illetőleg a ParkAID rendszer működését bármikor módosítsa, vagy hozzáférhetőségét a jelen ÁSZF-ben foglaltak betartásával külön megtérítési, kártalanítási vagy kártérítési igény nélkül egyoldalúan megszüntesse.

    2.6. Szolgáltató bármikor jogosult külön megtérítési, kártalanítási vagy kártérítési igény nélkül a Szolgáltatás szüneteltetésére, azaz a ParkAID rendszer időleges leállására különösen karbantartás vagy rendszerfrissítés esetén, melyet minden esetben megelőz a Felhasználó előzetes értesítése e-mail útján, illetőleg a ParkAID rendszeren keresztül is.

    2.7. Jelen ÁSZF elfogadásával a Felek kötelezettséget vállalnak bármely, a Szolgáltatás igénybevételéhez, szerződésszerű teljesítéséhez szorosan kapcsolódó jelentős tény, adat, körülmény vagy információ felmerülése esetén egymás haladéktalan tájékoztatására.

    3. REGISZTRÁCIÓ, A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

    3.1.   A Felhasználó kötelezettséget vállal arra és büntetőjogi felelőssége tudatában kifejezetten kijelenti, hogy az általa megadott személyes, számlázási, illetőleg a ParkAID rendszer használata során bármely módon Szolgáltató rendelkezésére bocsátott adatok hozzá köthetőek, valósak, helyesek, és a Szolgáltató vagy harmadik személy jogát, jogos érdekét nem sértik. A szolgáltatás igénybevétele során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás (pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni. A Szolgáltató, amennyiben tudomására jut vagy az valószínűsíthető, hogy a Felhasználó által megadott adatok nem vagy részben nem valósak, pontosan, teljesek, vagy egyéb módon jogellenes vagy szerződésellenes elemeket tartalmaznak, jogosult a Szolgáltatást megtagadni és további jogkövetkezményeket alkalmazni a jelen ÁSZF-ben, illetve a vonatkozó jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően.

    3.2. A Felhasználói fiókban megadott adatok helyességét, valódiságát, valamint a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges körülményeket Szolgáltató bármikor jogosult ellenőrizni. Szolgáltató írásbeli felszólítása esetén az azokat igazoló dokumentumokat Felhasználó ésszerű időn belül, de nem később, mint 30 napon belül bemutatni köteles emailen megküldeni Szolgáltatónak. Amennyiben a Felhasználó ennek nem tesz eleget, azaz nem igazolja a kért dokumentumok meglétét és érvényességét vagy Szolgáltató saját hatáskörében nem találja jogszerűnek azokat, jogosult megszüntetni Felhasználó számára a Szolgáltatást és törölni a Felhasználói jogosultságát minden további indoklási, kártérítési, kártalanítási vagy bármilyen egyéb megtérítési jogkövetkezmény viselése nélkül, illetőleg amennyiben azt jogszabály előírja, megteszi a szükséges jogi lépéseket az adott Felhasználó kapcsán.

    3.3.    A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltató explicit módon kijelenti, hogy helytállási kötelezettsége nem áll fenn olyan esetekben, amikor Felhasználó a saját maga által megadott adatai (ide értve de nem kizárólag: név, cím, e-mail, telefonszám, számlázási cím, stb.) nem valósak vagy nem pontosak. 

    3.4.    A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon)

    3.5. Szolgáltató és a Felhasználó közötti határozatlan időre kötött, keret jellegű megbízási szerződés a ParkAID alkalmazás letöltését követően, a Regisztráció során, a Regisztráció kötelező elemeként annak elfogadásával értelemszerűen létrejön. Az ÁSZF elfogadása kizárólag elektronikusan lehetséges. A sikeres Regisztrációval elektronikus úton megkötött, a ParkAID rendszer használatára vonatkozó megbízási szerződés jön létre a Felek között.

    3.6. A Felhasználó az ÁSZF elfogadásával jogot szerez arra, hogy igény szerint Egyedi szerződések megkötésével a Szolgáltatást igénybe vegye, használja a ParkAID rendszert.

    3.7. A ParkAID rendszer használatának természetéből adódóan elengedhetetlen feltétele, hogy Felhasználó rendelkezzen a jogszabályoknak megfelelő módon birtokában tartott Személygépjárművel, valamint annak használatához szükséges érvényes vezetői engedéllyel, forgalmi engedéllyel, kötelező biztosítással és a rendeltetésszerű használathoz szükséges műszaki feltételekkel, mely körülményekért Felhasználó tartozik kizárólagos felelősséggel és azokért szavatol. Szolgáltató kizárja felelősségét a Személygépkocsi jogszerűtlen használatából eredő mindennemű kárért.

    3.8. A regisztráció során, illetőleg azt követően a Felhasználói fiókban megadott személyes, számlázási és egyéb, a Felhasználóra vonatkozó adatok a Szolgáltatás igénybevételének és az Egyedi szerződés megkötésének feltételei, valamint elengedhetetlenek a Felek közötti kommunikáció megvalósulásához. Bármely, Felhasználó által a ParkAID alkalmazásban megadott adat helyességéről, valóságáról, teljességéről, hatályosságáról, érvényességéről, frissítéséről, kijavításáról mindenkor Felhasználó köteles meggyőződni és gondoskodni, az kizárólagosan a Felhasználó felelőssége, és minden, annak elmaradásából eredő, vagy ahhoz bármely módon kapcsolódó jogkövetkezmény kizárólag Felhasználót terheli. Ellentétes értesítésig a ParkAID rendszerben rögzített adatok tekintendőek hatályosnak.

    4. ELÉRHETŐ SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

    4.1.    A megjelenített szolgáltatások (parkolás a ParkAID rendszeren keresztül) az appkilációból online vehetők igénybe. A szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek).

    4.2.    Az alkalmazásban a Szolgáltató feltünteti a parkolási díjakat és egyéb költségeket egyösszegben. Az ÁSZF "Definíciók" részben a "Kényelmi díj" alatt meg vannak adva az egyéb költségek. 

    4.3.    Amennyiben akciós ár/kupon kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. 

    4.4.   Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül az alkalmazás felületére, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

    4.5. A szolgáltatás igénybevételének műszaki feltételei, a szolgáltatás platformjai

    • Szolgáltató ParkAID alkalmazása elérhető bármely Android vagy IOS operációs rendszerű okostelefonon.
    • Szolgáltatáshoz kapcsolódó Weboldal elérhető a (https://parkaid.hu ) webcímen. A Weboldal a ParkAID rendszerre vonatkozó információkat tartalmaz.
    • A szolgáltatáshoz kapcsolódó Facebook oldal elérhető a www.facebook.com/parkaid/ webcímen, mely közösségi oldal elsősorban kiegészítő információkat, tájékoztatást, kedvezményekről, nyereményjátékokról szóló értesítést nyújt a ParkAID rendszerhez kapcsolódóan. Az ott folytatott kommunikáció, levelezés nem tekinthető hivatalos jognyilatkozattételi csatornának, a Szolgáltató elérése elsődlegesen a megadott email cím vagy telefon útján lehetséges.

    5. AZ EGYEDI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

    5.1. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az egyedi szerződés nem jön létre, amíg a kötelezően megadanó adatokat a Felhasználó nem adja meg. 

    5.2. Jelen ÁSZF elfogadásával a Felek elismerik, hogy az Egyedi szerződés határozott időre, a Szolgáltatás egyszeri igénybevételének időtartamára jön létre annak a parkolás ParkAID alkalmazásban a Felhasználó által történő elindításakor.

    5.3. A parkolóhelyen történő parkolás ParkAID alkalmazásban történő elindításával elektronikus úton megkötött, Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó Egyedi szerződés jön létre a Felhasználó és a NMFR között a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően. Az Egyedi szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, Szolgáltató azt nem iktatja, az utóbb nem hozzáférhető. A szerződéskötés nyelve magyar.

    5.4. Az Egyedi szerződés megkötésének időpontja a Parkolóhelyen történő parkolás ParkAID alkalmazásban történő elindítása.

    5.5. Az Egyedi szerződés megkötésére kizárólag cselekvőképes magánszemély jogosult saját nevében. Az Egyedi szerződés megkötésével Felhasználó büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti és elismeri, hogy teljes cselekvőképességgel, illetőleg jogképességgel rendelkezik.

    5.6. Abban az esetben, ha a ParkAID alkalmazás regisztrált Felhasználója vagy tényleges kezelője és a Személygépjármű vezetőjének személye elválik egymástól, a Szolgáltatás igénybevételével Felhasználó és a személygépjárművet ténylegesen vezető személy ráutaló magatartással kifejezetten elismerik, hogy a ténylegesen vezető személy a Szolgáltatás igénybevételére Felhasználó helyett és nevében jogosult, arra Felhasználótól kifejezett meghatalmazással rendelkezik. Felek tudomásul veszik, hogy a Parkolási idő alatt igénybe vett Szolgáltatással kapcsolatos, azzal összefüggő bármely cselekmény a Felhasználó cselekményének tekintendő azzal, hogy Felhasználó és a Személygépjárművet ténylegesen vezető személy egyetemlegesen felelnek a Parkolási idő alatt a Személygépkocsival végzett, ahhoz kapcsolódó, vagy a Szolgáltatás igénybevételével bármely módon összefüggő minden tevékenységért és azok jogkövetkezményeiért, illetőleg ÁSZF-ben lefektetett összes kötelezettség teljesítéséért és körülményért.

    5.7. A ParkAID fenntartja a jogot, hogy az Egyedi szerződés időtartama alatt a Felhasználóval bármikor kapcsolatba lépjen, ebben az esetben Felhasználó köteles együttműködni és a kért tájékoztatást, információt haladéktalanul megadni Szolgáltató részére. Ennek elmulasztása esetén minden jogkövetkezményért kizárólagosan Felhasználó felelős.

    6. A ParkAID RENDSZER HASZNÁLATA, A PARKOLÁS MENETE

    6.1. A ParkAID rendszer által nyújtott Szolgáltatás elérhető mindazok számára, akik letöltik a ParkAID alkalmazást és a Regisztrációval elfogadják a jelen ÁSZF valamennyi rendelkezését, és hozzájárulnak az Adatvédelmi szabályzat szerinti adatkezeléshez.

    6.2. A ParkAID applikáció megnyitásakol a regisztráció a “Regisztráció” gomb megnyomásával lehetséges. A Regisztráció első szakasza nem zárul le mindaddig, amíg Felhasználó ki nem tölti hiánytalanul és megfelelően a kötelező mezőket, melyek:

    • vezetéknév
    • keresztnév
    • e-mail
    • telefonszám
    • jelszó (annak újbóli megerősítésével)

    és el nem fogadja a jelen ASZF-et és a hatályos Adatkezelési tájékoztatót.. Ezen a felületen Felhasználónak lehetősége van hozzájárulnia adatai marketing célú felhasználásához, mely elfogadása nem kötelező eleme a Regisztrációnak vagy a Szolgáltatás használatának. Ezt követően létrejön a Felhasználói fiók, azonban a Regisztráció nem teljes körű. A Regisztráció kizárólag a telefonszám és e-mail cím megerősítése, valamint a számlázási adatok megadása, egyéb kötelezően megadandó adatok és a rögzített bankkártya megerősítését követően válik teljessé.

    6.3. Az e-mail cím a későbbiekben nem módosítható, ezért a Felhasználó kizárólagos felelőssége annak érvényessége és köteles az ahhoz tartozó postafiókot fenntartani. Szolgáltató nem felel a megadott e-mail címhez tartozó postafiók bármely okból történő inaktiválásából, megszűnéséből, vagy egyéb okból történő elérhetetlenségéből eredő jogkövetkezmények tekintetében. Amennyiben Szolgáltató tudomására jut, hogy a Felhasználó által rögzített e-mail cím inaktív vagy érvénytelen, jogosult az adott Felhasználót inaktiválni, vagy törölni. Egy e-mail címmel egyszer lehet regisztrálni, ezért a rendszer figyelmezteti a Felhasználót, ha az adott e-mail címmel korábban már történt Regisztráció.

    6.4. A megadott jelszónak az alábbi követelményeknek kell megfelelnie: minimum 8 karatker hosszú, kis- és nagybetű, szám és egy egyedi karakter.

    6.5. A következő lépés a megadott telefonszámra megküldött rendszerüzenetben található hat számjegyű verifikációs kód megerősítése. Amenyiben a megerősítés nem történik meg a Regisztráció nem teljes körű így a ParkAID szolgáltatás nem vehető igénybe. Bármely hiba esetén a képernyőn lehetőség van új kód kérésére is.

    6.6. A következő lépés a megadott email cím megerősítése a rendszerüzenetben megküldött level utasításait követve. Amenyiben a megerősítés nem történik meg a Regisztráció nem teljes körű így a ParkAID szolgáltatás nem vehető igénybe.

    6.7. A telefonszám és az e-mail cím megerősítését követően a Felhasználó a Térkép nézethet érkezik, ez a ParkAID alkalmazás főképernyője.

    6.8. Azon felhasználók akik már regisztráltak a ParkAID applikációban, annak megnyitásakor az e-mail címük és jelszavuk magadásával az applikációba belépni és közvetlenül a Tárkép nézetre továbbmenni. Elfelejtett jelszó esetén lehetőséget nyújt a ParkAID alkalmazás jelszó emlékeztető email küldésére. Ebben az esetben az „elfelejtett jelszó” gombra kattintva az email cím megadását követően megérkezik egy email, amelyben a linkre kattintva adható meg új jelszó.

    6.9. Felhasználói fiók és az ahhoz tartozó jelszó titkosságának megőrzése Felhasználót terheli, az kizárólag az ő kötelezettsége. Felhasználó kifejezett felelősséget vállal minden, a Felhasználói fiókjával összefüggésben, illetőleg azon keresztül végzett valamennyi tevékenységért. Felhasználó köteles Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni a Felhasználói fiókjába történő bármilyen jogosulatlan behatolásról, felhasználásról, vagy biztonságot sértő egyéb cselekedetről.

    6.10. A Térkép nézet alsó felében található Pénztárca felgördülő ablakra kattintva érhetőek el a felületek melyeken keresztül a Felhasználók

    • a) megadhatják a bankkártya adataikat
    • b) számlázási adataikat és
    • c) itt írhatnak jóvá Kuponokat.

    Az a) és b) kitöltéséig a Szolgáltatás nem vehető igénybe.

    6.11. A „Bankkártya Hozzáadása” mezőre kattintva a ParkAID rendszer átnavigálja a Felhasználót a SimplePay Online Fizetési Rendszer saját felületére. Kizárólag saját névre szóló bankkártya regisztrálható a rendszerben, amely minden esetben kizárólag Felhasználó felelőssége. A bankkártya regisztrációja során meg kell adni a bankkártyaszámot, a kártyára írt nevet, a lejárati dátumot és a bankkártya hátuljára írt háromjegyű CVC kódot. A „kártyaregisztrációs fizetés” gombra kattintva 100 forintot levon a rendszer a Felhasználó bankkártyájáról, majd az összeget azonnal vissza is utalja a Felhasználónak. Ezt követően megtörténik a bankkártyaadatok helyességének és valódiságának ellenőrzése.

    6.12. A bankkártya-adatok helyességének és valódiságának ellenőrzését követően a képernyőn jelzi a ParkAID alkalmazás a Regisztráció sikerességét. Ezt követően az alkalmazás tovább navigálja a Felhasználót a “Számlázási Adatok” felületre.

    6.13. Felhasználónak lehetősége van a számlázási adatait megadnia a “Számlázási Adatok” felületen, mely elengedhetlen feltétele a ParkAID renszer igénybe vételének. A számlázási adatok megadásakor lehetőség van magánszemély vagy vállalkozás adatait megadni, ide értve a nevet és a címet vagy vállalkozás esetében a vállalkozás nevét, székhelyét és adószámot.

    6.14. A Térkép nézeten belül a felső jobb felső sarokban található három vízszintes vonatalat tartalmazó gombra kattintva, a Felhasználó egy legördülő menübe jut, ahol lehetősége van visszanéznie a parkolásainak a történetét a “előzmények” fülön illetve a “beállítások” gomb megnyomásával továbbmennie a ParkAID applikáció adminisztrációs felületére.

    6.15.  A “beállítások” felületen a következő menükbe jut a Felhasználó:

    • Profil: Itt nézheti meg és igény szerint az e-mail cím és telefonszám kivételével változtathatja a személyes adatait, jelszavát, illetve itt van lehetősége a felhasználói fiók törlésére is.
    • Gépjárművek: itt van lehetősége a Felhasználónak hogy új Személygépjárművet adjon hozzá a személyes profiljához, ehhez szükséges a rendszám megadása, az autó típusának és hajtóművének a megválasztása és az országkód megadása. A Parkolóhelyen történő parkolás, az egyes jármű típusok esetében, eltérő díjazással vehető igénybe. Csak a ParkAID rendszerben rögzített rendszámú Személygépjárművekkel lehetséges a ParkAID rendszer használata. Amennyiben a Felhasználó több Személygépjárművet kíván regisztrálni, azt kizárólag érvényes és teljes Regisztrációt követően, ebben a menüpontban teheti meg. Itt törölhetők továbbá a ParkAID rendszerből az oda korábban felvitt Személygépjárművek. Ugyanazt a rendszámú Személygépjárművet több Felhasználó is regisztrálhatja, de egy Személygépjárműre egyidejűleg csak egy érvényes Parkolási idő kezdhető meg.
    • Ingyenes parkolás: itt van lehetősége a Felhasználónak hogy beállítson olyan Parkolási zónát vagy zónákat ahol neki nincs Parkolási díj fizetési kötelezettsége. Ez a funkció különösen az Automatikus parkolást igénybe vevő Felhasználóknál bír jelentőséggel, mivel ha ez nincs naprakészen tartva a ParkAID rendszer azokban a zónákban is indítani fog parkolást ahol egyébként Felhasználónak nem lenne Parkolási díj fizetési kötelezettsége.
    • Felhasználói szint: itt van lehetősége a Felhasználónak a manuális és az automata módok közötti váltásra.
    • Kártyáim: itt van lehetősége a Felhasználónak hogy megadjon más bankkártákat is és azok közül kiválassza hogy Szolgáltató melyiket terhelje meg a következő parkolásakor.
    • Kapcsolat: itt van lehetősége a Felhasználónak üzenetet küldenie a ParkAID ügyfélszolgálatára. Itt van lehetősége Felhasználónak az általa esetlegesen saját hibáján kívül kapott parkolási bírságot befényképezve megküldenie a Szolgáltatónak, amely kivizsgálja a panaszt. Amenyiben megállapítható, hogy a parkolási bírság a Szolgáltató hibájára vezethető vissza, szolgálktató kártalanítja a Felhasználót, azáltal, hogy a parkolási bírságot helyette befizeti. Ennek feltétele, hogy a) Felhasználó automatikus parkolás funkcióban vette igénybe a Szolgáltatást, betartva minden ASZF-ben foglalt kötelezettséget és b) a parkolási bírság kivetésének időpontjától számított legkésöbb 48 órát nem meghaladó időtartalomban azt az applikációban található Kapcsolat funkció alatt Szolgáltatónak megküldi. Minden, a parkolási bírság kapcsán felmerülő kérdés és kommunikáció a Felhasználó és a Szolgáltató között ezt követően a Felhasználó által megadott emailcímen keresztül folyik.
    • ÁSZF és Adatvédelmi szabályzat: ezekre kattintva éri el a Felhasználó az aktuálisan hatályban levő változatokat.
    • Kilépés: itt van lehetősége a Felhasználónak kilépnie a ParkAID applikációból, ezáltal szüneteltetni a Szolgáltatást. Amenyiben felhasználó újból igénybe szeretné venni a Szolgáltatást az ÁSZF 6.8. szerint újból be kell lépnie az applikációba.

    6.16. A parkolás menete

    1. Felhasználó az Parkolóhelyre érkezésekor a Térkép felületen a tartózkodása szerint irányadó Parkolási Zóna és a körülötte található Zónák jelennek meg. Felhasználó kizárólagos felelőssége meggyőződni a tartózkodási hely, és a Zóna számának megfelelőségéről.

    2. A Parkolási Zónára történő kattintással megjelenik a Zónára vonatkozó információs adatlap („Parkoló zóna adatlap”), mely tartalmazza a Zóna számát és adatait, az óránkénti Parkolási díjat, a Zónára érvényes maximális parkolási időt, az automatikus megújítás lehetőségét, a Zónára vonatkozó fizetési időszakot és a Kényelmi Díjat.

    3. A „Parkolás indítása” feliratra kattintva lehetséges a Parkolás megkezdése. Sikeres elindítás esetén az applikáció erről értesítést küld. A parkolás szabályos elindításáról Felhasználó köteles meggyőződni. A parkolás esetleges el nem indítása miatti büntetés, bírság, pótdíj vagy itt meg nem nevezett hátrány megfizetése Felhasználó kötelessége.

    4. Az adott Parkolási Zónára irányadó maximum parkolási időtartam lejártáról a Szolgáltató a ParkAID applikáción keresztül tájékoztatja Felhasználót. Annak szükség esetén történő újraindítása minden esetben Felhasználó felelőssége, azonban az applikációban lehetőség van beállítani „ujraidítás”-t. Ezzel, amennyiben Felhasználó parkolása a maximális parkolási időt követően leáll és az adott egyedi szerződéshez kapcsolatos fizetési kötelezettségnek Felhasználó eleget tesz a Felek az éppen megszűnő egyedi szerződésben foglalt feltételekkel megegyezően új egyedi szerződést kötnek.  Az újraindítás funkció esetén az új parkolás elindulásának tényét és adatait ellenőrizni a Felhasználó felelőssége.

    5. Parkolóhely elhagyásának időpontját Felhasználó saját hatáskörben jogosult meghatározni, ebben az esetben a “parkolás megállítása” gomb segítségével állíthatja le a Parkolási idő-t.

    6.17. Kupon használata, feltételei:

    1. A kupon felhasználása: Amenyiben a Felhasználó beregisztrált, akkor megtudja nyitni az alsó menüből a Kedvezmények és Kuponkódot menüpontokat. Ezekben a Szöveg beírására alkalmas mezőbe kell beírni a kódokat amennyiben rendelkezik ilyennel a felhasználó. A rendszer innentől automatikusa hozzáadja a felhasználó Egyenlegéhez az összeget.
    2. Az online kupon nem váltható át pénzre, nem adható vissza belőle pénz, vagyis, ha a vásárlás értéke nem éri el a kupon mértékét, akkor az egész kupon elhasználtnak tekintendő. A kupon csak parkolásra használható fel. 
    3. A felhasznált kupon újrafelhasználása nem lehetséges. A lejárt kupon felhasználása esetén "nem érvényes" hibaüzenet jelenik meg. 
    4. Az online kupon nem ruházható át harmadik személy részére. 
    5. Más kedvezménnyel a kupon nem vonható össze. 
    6. Az online kupon többszörözése, utánképzése, másolása, hamisítása tilos. Ennek megszegése polgárjogi és büntetőjogi felelősséget von maga után. 
    7. Az online kupon az érvnxességi idő lejártáig használható fel. 
    8. Az online kupont mindenki saját felelősségére használhatja fel. A Szolgáltató kizárja a felelősségét a kupon elfogadására, a kuponnal igénybe vehető szolgáltatásra, valamint a kupon jogosulatlan felhasználása esetére.

    7. A SZOLGÁLTATÁS DÍJA

    7.1. Felhasználó Szolgáltató által közvetített Szolgáltatás ellenében Parkolási díj fizetésére köteles. A Parkolási díj számításának alapja minden esetben a) a parkolási helynek megfelelő, Parkolási Zóna alapján, jogszabályban meghatározott mértékű minimális parkolási díj, vagy b) a parkolási időtartamnak és helynek megfelelő, jogszabályban meghatározott mértékű parkolási díj alapul vételével kerül kiszámlázásra. 

    1. Parkolási díj: A Parkolási Zónák alapulvételével, jogszabályban meghatározott mértékű parkolási díj és a parkolási idő szorzata alapján meghatározott pénzösszeg melyhez hozzáadódik a Kényelmi díj. A Szolgáltató a Térképen az egy órára fizetendő, jogszabályban meghatározott mértékű Parkolási díjat jeleníti meg. A Parkolási díj közvetlenül kerül levonásra a Felhasználó előre megadott bankkártyájáról a SimplePay Online Fizetési Rendszeren keresztül, csak úgy mint minden további, jelen ÁSZF alapján Felhasználót terhelő fizetési kötelezettség.
    2. Kényelmi díj: Szolgáltató által a Szolgáltatásáért felszámolt ellenértéke. Számítás módja: Kényelmi díj = ((jogszabályban meghatározott parkolási díj + 99 Ft) x 0,029) + 99 Ft.

    7.1.1. SimplePay adattovábbítási nyilatkozat

     A SimplePay rendszerén keresztül végzett bankkártyás fizetés esetén a Felhasználó (Vásárló) tudomásul veszi, hogy a ParkIT Solutions OÜ Magyarországi Fióktelepe (1024 Budapest, Retek utca 17.), mint adatkezelő által üzemeltetett ParkIT alkalmazás felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1138 Budapest, Váci út 135-139. B. ép. 5. em.), mint adatfeldolgozó részére.

    Az adatkezelő által továbbított adatok köre: vásárló neve, email címe

    Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/ 

    SimplePay tájékoztató vásárlóknak: https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/ 

     

    7.2. A 7.1 szerinti számításon alapuló díj mellett, Szolgáltató jogosult a ParkAID rendszerben feltüntetett, parkolásonként egyszer fizetendő Kényelmi díj felszámítására melyek együttesen adják a Parkolási díjat.

    7.3. A Parkolási idő vége egyben a Parkolási díj számításának záró időpontja és a díj fizetésének esedékessége. Az Egyedi szerződés a vonatkozó Parkolási díj szerződésszerű megfizetésével tekintendő teljesítettnek és megszűntnek. A ParkAID által nyújtott Szolgáltatás díja egy összegben fizetendő.

    7.4. Felhasználó ezúton kifejezetten és visszavonhatatlanul megbízza és meghatalmazza Szolgáltatót, hogy a Parkolási díjat, ideértve minden esetleges kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettségét a megadott bankkártyája útján, a SimplePay Online Fizetési Rendszerének közvetítésével annak esedékességekor automatikusan levonja. Szolgáltató a megbízást és meghatalmazás kifejezetten elfogadja.

    7.5. A Parkolási díj Magyarország törvényes fizetőeszközében, Forintban (HUF) kerül kiegyenlítésre, az árak a Felhasználó által a fogyasztói forgalomban fizetendő bruttó árak.

    7.6. A Parkolási díj megfizetésére parkolásonként egyedileg vagy Kupon útján van lehetőség.

    7.7. Ha a Szolgáltató bármely promóció keretében, a Felhasználónak elektronikusan vagy egyéb módon Kupont bocsátott rendelkezésére, arról a Felhasználót push üzenettel tájékoztatja. A Kupon felhasználásával Felhasználó egyenlege feltöltésre kerül a kuponhoz kapcsolódó feltételrendszer alapján. Ezt követően Felhasználónak nincs egyéb kötelezettsége, a következő Parkolási díjából Szolgáltató az egyenleg összegét levonja és amennyiben a Parkolási díj meghaladja a rendelkezésre álló egyenleget, Felhasználó fizetési kötelezettsége csak a kettő különbözetére terjed ki. Abban az esetben ha a Parkolási díj a rendelkezésre álló egyenlegnél kisebb, Szolgáltató a Felhasználó egyenlegét annak összegével csökkenti, azonban Felhasználó bankszámláját nem terheli.

     7.8. A Szolgáltatás díját Felhasználó online fizetés formájában az OTP Mobil Kft. által üzemeltetett SimplePay Online Fizetési Rendszerének közvetítésével köteles megfizetni az alábbi működési elv szerint: Az ismétlődő bankkártyás fizetés (továbbiakban: „Ismétlődő fizetés”) egy, a SimplePay által biztosított bankkártya elfogadáshoz tartozó funkció, mely azt jelenti, hogy a Vásárló által a regisztrációs tranzakció során megadott bankkártyaadatokkal a jövőben újabb fizetéseket lehet kezdeményezni a bankkártyaadatok újbóli megadása nélkül. Az Ismétlődő fizetés igénybevételéhez jelen nyilatkozat elfogadásával Ön hozzájárul, hogy a sikeres regisztrációs tranzakciót követően a ParkAID alkalmazásban kezdeményezett későbbi fizetések a bankkártyaadatok újbóli megadása és az Ön tranzakciónként hozzájárulása nélkül a Kereskedő által kezdeményezve történjenek. Figyelem(!): a bankkártyaadatok kezelése a kártyatársasági szabályoknak megfelelően történik. A bankkártyaadatokhoz sem a Kereskedő, sem a SimplePay nem fér hozzá. A Kereskedő által tévesen vagy jogtalanul kezdeményezett ismétlődő fizetéses tranzakciókért közvetlenül a Kereskedő felel, Kereskedő fizetési szolgáltatójával (SimplePay) szemben bármilyen igényérvényesítés kizárt. Jelen tájékoztatót átolvastam, annak tartalmát tudomásul veszem és elfogadom.

    7.9. A Parkolási díj megfizetése érvényessé és kiegyenlítetté válik a Szolgáltató számláján történő jóváírással. Amennyiben Felhasználó vitatja az automatikusan levonásra került Parkolási díj összegét, a Szolgáltatónak a help@ParkAID.com e-mail címre küldött e-mailben teheti meg a fizetést követő 8 naptári napon belül, csatolva az érdemi kifogás részletes indoklását és az azt alátámasztó bizonyítékait, igazolva az állítása bizonyítékául szolgáló tényeket és körülményeket. Érdemi kifogás hiányában az érvényesített Parkolási díj Felhasználó által elfogadottnak minősül és a továbbiakban érvényesen nem vitatható. Vitatás esetén Szolgáltató haladéktalanul felveszi Felhasználóval a kapcsolatot a vitás helyzet mielőbbi rendezése érdekében.

    7.10. Szolgáltató Felhasználó számára a „pénztárca” menüpontban történt beállítás e-számlát küld a megfizetett Parkolási díjról a Felhasználói fiókhoz tartozó e-mail címre. Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a megadott email cím nem él, nem helyes vagy nem a Felhasználóhoz tartozik, vagy ha a fogadó fél levelezési rendszere az e-számlát tartalmazó e-mailt a levélszemét közé teszi, vagy egyáltalán nem jeleníti meg.

    7.11. A Szolgáltatás igénybevételét követően, a Parkolási díj esedékességekor az a Felhasználó bankkártyájáról automatikusan levonásra kerül, ezzel egyidejűleg a ParkAID rendszer szerverén minden esetben automatikusan generálásra kerül egy bizonylat parkolásonként, melyet az Applikácóban a parkolásaim menüben Felhasználó elérhet.

    7.12. Amennyiben Felhasználó az e-nyugtán kívül ÁFÁ-s számlát is igényel (e-számla), azt a „számlázás” menüpontban a vállalati ügyfelekre vonatkozó adatok kitöltésével kérelmezheti jövőre nézve, a kérelmezést követően a tényleges parkolásai tekintetében. A funkció csak abban az esetben érhető el, ha Felhasználó Felhasználói fiókjában megadta nevét és állandó lakcímét, jogi személy esetén cégnevét, székhelyét és adószámát.

    7.13. A kiállított e-számla havonta egyszer automatikusan kiküldésre kerül gyűjtőszámla formájában tárgyhónapot követő hónap 10. napjáig Felhasználó számára e-mail útján, illetve letárolódik a ParkAID szerveren .pdf formátumban, és a szamlazz.hu szerveren.

    7.14. Felhasználó köteles az adott parkolásra alapértelmezettként beállított bankkártyán az igénybe vett Szolgáltatás díjának és egyéb esetleges fizetési kötelezettségeinek megfelelő fedezet mindenkori biztosítására, ennek elmulasztása súlyos szerződésszegésnek minősül és Felhasználó vállalja és tudomásul veszi, hogy Szolgáltató minden rendelkezésre álló jogi eszközzel él a Parkolási díj szerződésszerű megfizetésének biztosítása érdekében.

    7.15. Amennyiben a Felhasználó által a ParkAID alkalmazásban a jelen ÁSZF, vagy az adott Egyedi szerződés vonatkozásában terhelendőként megadott bankkártyán nincs megfelelő fedezet a Parkolási díj, vagy bármely egyéb fizetési kötelezettség szerződésszerű rendezésére, így azok kiegyenlítése esedékességkor nem lehetséges és Felhasználó a fizetési kötelezettsége teljesítésével késedelembe esik, az súlyos szerződésszegésnek minősül. Ilyen esetben a parkolás befejeztével a fizetés sikertelen stádiumba kerül és Felhasználó fiókjában megjelenik tartozás összege negatív egyenlegként.

    7.16. Szolgáltató saját hatáskörében jogosult Felhasználót nemfizetés esetén, függetlenül a fizetési késedelem tényleges időtartamától, minden további figyelmeztetés és indoklás nélkül haladéktalanul inaktiválni bármely szolgáltatói kártérítési, kártalanítási, vagy egyéb megtérítési kötelezettség nélkül az esedékes Parkolási díj törvény szerinti késedelmi kamatával megnövelt maradéktalan megfizetéséig, függetlenül attól, hogy Szolgáltató milyen egyéb jogkövetkezményt alkalmaz vele szemben a késedelemből kifolyólag.

    7.17. Felhasználó kifejezetten és visszavonhatatlanul megbízza és meghatalmazza Szolgáltatót, hogy a fizetési késedelme időtartama alatt naponta egyszer, öt napon keresztül Szolgáltató megbízást adjon a fizetési szolgáltatón keresztül Felhasználó vonatkozó bankkártyájának esedékes Parkolási díj esetleges kamattal megnövelt összegével történő megterhelésére.

    7.18. Amennyiben Felhasználó jelen ÁSZF alapján a Parkolási díj kiegyenlítésére vonatkozó kötelezettségének, vagy azon felül bármely egyéb fizetési kötelezettségének, ide értve esetlegesen kártérítési kötelezettségét is, az annak esedékességekor kibocsátott számla vagy fizetési felszólítás alapján határidőben nem tesz eleget, akkor a ParkAID jogosult a tartozásrendezés érdekében közvetlenül vagy megbízott útján fellépni és a szükséges intézkedéseket megtenni, valamint ezek felmerülő költségét Felhasználóra áthárítani.

    7.19. A Parkolási díj, - ide értve a részének minősülő, jelen szerződésen alapuló bármely felmerülő egyéb szerződéses fizetési kötelezettséget - megfizetésére Felhasználó bármely ellenkövetelés vagy levonás nélkül köteles, ide nem értve fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén pénzkövetelésre vonatkozó jogos és hitelt érdemlő igény beszámítását. A beszámítás egyedileg történik a help@ParkAID.com email címen történő fogyasztói jelzést követő ügyintézés során.

    7.20. A ParkAID alkalmazás letöltése ingyenes, az alkalmazáson belüli vásárlásokat azonban engedélyeznie kell a Felhasználónak a mobiltelefonja beállításaiban.

    7.21. Kedvezmények, akciók bevezetésének jogát fenntartja a Szolgáltató, amelynek feltételeiről mindenkor megfelelő időben előzetesen tájékoztatja Felhasználókat a ParkAID rendszeren keresztül.

    8. SZERZŐDÉSSZEGÉS, A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS AZONNALI HATÁLYÚ FELMONDÁSA

    8.1. Amennyiben Szolgáltató tudomására jut, hogy Felhasználó tevékenysége bármely módon vagy okból jogellenes, vagy a jelen ÁSZF-be, jogszabályba, hatósági előírásba, vagy egyébként kötelező rendelkezésbe ütköző, vagy valószínűsíthetően joggal való visszaélést jelent, jogosult a Felhasználó fiókját haladéktalanul, minden további figyelmeztetés vagy kimerítő indoklási kötelezettség nélkül – amennyiben a jogsértés orvosolható, annak orvoslásáig – inaktiválni, illetőleg, amennyiben az adott jogsértés nem orvosolható, azt törölni és szükséges esetén a magatartás súlyosságára tekintettel – különös tekintettel súlyos szerződésszegés esetén - saját belátása szerint a Felhasználót a ParkAID rendszerből véglegesen kitiltani.

    8.2. Amennyiben a Szolgáltató az általa közvetített információval kapcsolatos jogellenes magatartásról szerez tudomást, vagy arról, hogy az információ bárkinek a jogát vagy jogos érdekét sérti; haladéktalanul intézkedik az elérési információ eltávolításáról vagy a 8.1. pont szerint a hozzáférés megtiltásáról.

    8.3. Szolgáltató kizárólagos mérlegelési jogkörébe tartozik és egyoldalúan jogosult meghatározni, hogy mely felhasználói magatartást tekint jogellenesnek, amennyiben az adott magatartás a ParkAID rendszer szabályszerűtlen, szerződésellenes, visszaélésszerű használatát eredményezi, független attól, hogy a jelen ÁSZF-ben kifejezetten nevesítésre került-e, továbbá azt is, hogy egy adott jogsértés esetén milyen időtartamú inaktiválással, törléssel, esetlegesen kitiltással él.

    8.4. Felhasználó kifejezetten tudomásul veszi, hogy az inaktiválás alatt - függetlenül attól, hogy Szolgáltató milyen egyéb jogkövetkezményt alkalmaz vele szemben az azt megalapozó szerződésszegés kapcsán – nem jogosult további parkolási szolgáltatást igénybe venni. Érintett Felhasználó számára a Szolgáltatás szünetel. Inaktiválás megszüntetése, azaz a Felhasználói fiók újbóli szolgáltatói élesítése után a fiók felhasználói tartalma újra hozzáférhető Felhasználó számára, azonban minden újbóli élesítés esetén Szolgáltató jogosult bruttó 5.000,- Ft újraregisztrációs díjat követelni Felhasználótól, amely az újbóli élesítéssel automatikusan levonásra került az alapértelmezett bankkártyáról.

    8.5. A Felhasználói fiók törlése a Felek közötti szerződés azonnali hatályú szolgáltatói felmondásának minősül. A Felek között ilyen esetben az ÁSZF alapján létrejtött szerződés megszűnik, ide nem értve azokat a rendelkezéseket, amelyek természetüknél fogva továbbra is hatályban maradnak. Felhasználói fiók nem törölhető, amennyiben folyamatban van aktív parkolás, vagy esedékes fizetési kötelezettség nem került teljesítésre, a késedelem időtartama alatt.

    8.6. A Felhasználói fiók törlése esetén a fiókhoz tartozó valamennyi tartalom, beleértve a profil adatokat, automatikusan törlésre kerülnek, összhangban az Adatvédelmi Szabályzattal. Törlés esetén a még meg nem kezdett felhasználói foglalások is automatikusan törlődnek. A törölt fiók tartalmát utólag visszaállítani nem lehet, Felhasználó csupán új Regisztrációt kezdeményezhet.

    8.7. Végleges kitiltás esetén Felhasználó a továbbiakban semmilyen körülmények között nem jogosult a ParkAID rendszer használatára.

    8.8. Az ÁSZF-be, illetve jogszabályba ütköző, vagy egyébként szerződésszegő magatartás miatt bekövetkező Felhasználói fiók, illetőleg felhasználói tartalom Szolgáltató általi inaktiválásból, illetőleg saját hatáskörben, vagy kérelemre történő törléséből, illetőleg a Felhasználó végleges kitiltásából eredő, vagy azzal bármilyen módon összefüggő kárért Szolgáltató felelősségét kizárja, azért sem közvetlenül, sem közvetve nem felel. Felhasználó Szolgáltató felé az inaktiválásból, törlésből, kitiltásból eredő kárért megtérítési vagy egyéb igénnyel nem élhet, ugyanakkor köteles Szolgáltató esetlegesen felmerült kárát megtéríteni.

    8.9. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen, de nem kizárólagosan az alábbi Felhasználói magatartás:

    • Felhasználó Szolgáltató megítélése szerint nem egyértelműen vagy félrevezetően tájékoztatja Szolgáltatót az Egyedi szerződés megkötéséhez szükséges jogosultságáról, vagy adatokról, ide értve, ha Felhasználó által megadott adatok részben vagy egészben valótlannak bizonyulnak, különösen a következő adatokra: az általa vezetett Személygépjármű használatához rendelkezik megfelelő járművezetői engedéllyel, jogosultsággal és a gépjárművezetéshez szükséges feltételekkel;
    • Felhasználó szabálytalanul, rendeltetésellenesen használja a ParkAID rendszert, azt csalásra, Szolgáltató vagy harmadik fél megkárosítására használja, vagy bármilyen módon a Szolgáltatás igénybevétele során kárt okoz;
    • Felhasználó nem biztosítja mindenkor az adott parkolásra alapértelmezettként beállított bankkártyán az igénybe vett Szolgáltatás díjának megfelelő fedezetet;
    • Felhasználó a Szolgáltatás díjának fizetésével 15 napot meghaladó késedelembe esik és fizetési kötelezettségének Szolgáltató írásbeli felhívásának közlésétől számított 5 napos póthatáridőn belül nem tesz maradéktalanul eleget;
    • Felhasználó korábban meglévő vezetési jogosultságát elveszíti a gépjárművezetéstől való eltiltás vagy a vezetői e ngedély bevonása miatt és ennek ellenére kívánja a Szolgáltatást igénybe venni.

    8.10. Felhasználó számára mindenkor nyitva áll a lehetőség a jelen ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően Felhasználói fiókja megszüntetésére, amely felmondásnak minősül.

    8.11. Az ÁSZF rendkívüli felmondással történő megszűnése esetén a felmondásból származó minden költség, kár és egyéb hátrányos jogkövetkezmény kizárólag a szerződésszegő Felhasználót terheli.

    9. FELELŐSSÉG KIZÁRÁSA

    9.1.Felhasználó kizárólag a saját felelősségére használja a ParkAID rendszer valamennyi funkcióját. Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a ParkAID rendszer használatából eredő következményekért, károkért.

    9.2.Szolgáltatót nem terheli felelősség a ParkAID rendszer eredményességéért, eredményfelelőssége nincs.

    9.3 Szolgáltató semmilyen módon nem felel a parkolási díjaknak a jogszabályi változásokból eredő módosulásáért, illetve a Parkolóhely szerinti Parkolási Zónában érvényben lévő speciális Parkolási díj számítási módért, ezekről minden esetben Felhasználó köteles meggyőződni.

    9.4.Szolgáltató nem felel a Parkolóhelyen történő parkolás téves Zónában történő, vagy bármely egyéb módon téves elindításából eredő károkért. Felhasználó minden alkalommal köteles meggyőződni, hogy a zónaszám megegyezik a valós tartózkodási helyével. Ez alól kivétel, ha a Felhasználó automatikus parkolás szolgáltatást állított be az applikációban, ugyanis ebben az esetben Szolgáltató vállalja hogy amennyiben Felhasználó parkolási bírságot kap és a 6.16. szerinti módon azt Szolgáltatónak megküldi ebben az esetben Szoláltató kártalanítja Felhasználót. Ezen kártalanítás feltétele a mindenkori ÁSZF Felhasználó általi betartása, amennyiben ez nem valósul meg Szolgáltató kizárja a felelősségét. Amennyiben a Szolgáltató a rendszer által küldött értesítésben további információt kér a felhasználótól, felhasználó köteles haladéktalanul visszajelzést adni. Ennek elmaradásából eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

    9.5 Szolgáltató nem vállal felelősséget az NMFSZ által a Felhasználónak nyújtott parkolási, központosított mobil értékesítésű szolgáltatásokért, sem mennyiségi, sem minőségi, sem jogi tekintetben. Az ilyen jellegű problémák kezelése és kártérítési igény érvényesítése kizárólag az NMFR és a Felhasználó között történik.

    9.6 Szolgáltatót időkorlátra tekintet nélkül nem terheli felelősség, amennyiben a Szolgáltatást az NFMR hibája, karbantartása vagy fejlesztése miatt nem lehet igénybe venni, vagy az a NMFR vagy más harmadik személy érdekkörében felmerülő okból nem használható, továbbá, ha a hiba a parkolási társaság érdekkörében merül fel, különösen ide értve, ha a parkolás nem indul el megfelelően. A Felhasználó minden esetben köteles meggyőződni arról, hogy a parkolása megfelelően elindult, illetőleg leállt, továbbá amennyiben ez bármely okból nem lehetséges, köteles gondoskodni az irányadó parkolási díj egyéb módon történő megfizetéséről.

    9.7 Egyik Fél sem felelős a jelen szerződés szerinti kötelezettségei teljesítésében jelentkező bármely késedelemért vagy azok nem teljesítéséért, ha annak oka olyan esemény, amelyet a Fél ésszerűen elhárítani nem tudott, feltéve, hogy mindkét Fél a késedelem vagy nem teljesítés minimalizálása vagy elkerülése érdekében indokolt intézkedéseket tesz.

    9.8. Abban az esetben, ha a felhasználó egy nem közterületi parkolóhelyen parkol (pl. udvar, parkolóház, magánparkoló, stb.) és az automatikus parkolási funkció aktiválva van a ParkAID appkilációban, ebben az esetben Felhasználó köteles megbizonyosodni arról, hogy számára a Szolgáltató egyedi szerződés alapján nem indított parkolást, és amennyiben igen, azt haladéktalanul köteles leállítani, de legkésőbb 60 mp-en belül. Ellenkező esetben felhasználó köteles parkolási díjat fizeti. Szolgáltató kizárja a felelősségét, ha a felhasználó nem állítja le a parkolást időben. 

    9.9.Szolgáltató nem vállal felelősséget a ParkAID alkalmazás keresési, foglalási előzményeinek illetéktelen személy tudomására jutásáért, a Felhasználó mobiltelefonja, Felhasználói fiókja, a Weboldal és valamennyi ParkAID alkalmazást futtató eszköz védettségéért a Felhasználó tartozik kizárólagos felelősséggel.

    9.10 A Szolgáltatás eléréséhez szükséges internet hozzáférés és az ahhoz szükséges eszközök (hardver és szoftverek, illetve azok megfelelő beállításai) biztosítása a Felhasználó feladata és felelőssége. Az informatikai eszközök rendelkezésre állásáért és rendeltetésszerű működéséért, használatáért Felhasználó tartozik kizárólagos felelősséggel.

    9.11. Felhasználó tudomásul veszi, hogy Szolgáltatónak az Android vagy IOS operációs rendszerek működésére és szabályzataira semmilyen ráhatása nincs, azok változása, megszűnése, rendeltetésellenes működése, vagy Szolgáltatás igénybevételét bármely módon akadályozó, vagy ellehetetlenítő körülmény esetén a megrendelt Szolgáltatás maradéktalan teljesítéséért nem szavatol. Ebből következően Szolgáltató nem vállal felelősséget az Android Market és az App Store átfutási és engedélyezési procedúrájának időtartamáért sem. Felhasználó tudomásul veszi, hogy kártérítést vagy egyéb módon való jóvátételt, kártalanítást, megtérítést, egyéb igényt Szolgáltatóval szemben erre alapítva nem követelhet.

    9.12. Szolgáltató egyebekben sem szavatol a ParkAID alkalmazás használatával bármely módon összefüggő, harmadik fél szolgáltatók szabályzatáért, működéséért, és az ezek változásából, megszűnéséből, kimaradásából kifolyólag bekövetkező hibákért vagy a megrendelt szolgáltatások maradéktalan teljesítéséért.

    9.13. A Szolgáltató megtesz mindent annak érdekében, hogy ParkAID rendszer a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően, zökkenőmentesen működjön, valamint lehetőségeihez mérten rendszeresen ellenőrzi és frissíti a ParkAID rendszert, ellenőrzi az abban elérhető információk és adatok pontosságát, illetőleg törekszik biztosítani annak számítógépes vírusokkal, illetve egyéb maleware-rel szembeni védelmét, ugyanakkor a Szolgáltató nem vállal felelősséget a ParkAID rendszer folyamatos, akadálytalan, hibamentes működtetéséért és hozzáférhetőségéért, annak teljességéért vagy az adott célra való alkalmasságáért, esetleges bármely okból történő adatvesztésért, vagy bármely egyéb diszfunkcionális jelenségért. Diszfunkciónak minősül különösen bármilyen technikai leállás, hálózati hiba vagy kimaradás, vagy a ParkAID rendszer használatával elérhetővé váló vagy ott elhelyezett káros tartalmak, így vírusok, férgek, makrók okozta károk vagy hacker tevékenységek. A ParkAID rendszer, továbbá az ott elérhető információk, tartalmak, azok közvetett vagy közvetlen felhasználásából, a ParkAID rendszer használatra alkalmatlan állapotából, a nem megfelelő működésből, hiányosságból, esetleges üzemzavarból vagy félreérthetőségből eredő károkért és veszteségekért, illetőleg a harmadik szolgáltatók által, közreműködésükkel teljesített hozzáférési és egyéb üzemelési feladatokért való közvetett vagy közvetlen felelősséget a Szolgáltató kifejezetten kizárja.

    10. Vis major

    10.1 Minden olyan esemény, melyet a Felek tevékenységükkel befolyásolni nem tudnak és a szerződéses teljesítésére kihatással van, előre nem látható, rendkívüli elháríthatatlan külső oknak minősül és a szerződés szempontjából vis majornak tekintendő (pl. természeti katasztrófa, tűzeset, robbanás, sztrájk stb.).

    10.2 Vis major előfordulása esetén a Feleknek haladéktalanul írásban értesíteniük kell egymást. Ezen értesítésben meg kell nevezni a vis major pontos okát, valamint a Megállapodás teljesítésére vonatkozó várható hatását.

    10.3 Amennyiben a vis major 1 hónapnál hosszabb idővel késleltetné a Megállapodás teljesítését, Feleknek tárgyalásos úton rögzíteniük kell a szükséges módosításokat. Amennyiben ezen tárgyalások a megkezdésüket követő két héten belül nem vezetnek eredményre, bármely félnek jogában áll a vis majorral érintett egyedi megbízást azonnali hatállyal felmondani.

    11. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

    11.1.    A megrendelések feldolgozása a parkolás indítását követően  történik. 

    11.2.    A teljesítés a kívánt időpontnak megfelelően, a sikeres fizetési jelzés után történik.

    12. ELÁLLÁS/FELMONDÁS JOGA

    12.1.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében nem illeti meg az elállási/felmondási jog Fogyasztót a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; továbbá szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki, vagy a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

    12.2.    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

    12.3.    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

    13. SZAVATOSSÁG

    Hibás teljesítés

    A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

    Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

    Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. 

    Kellékszavatosság 

    13.1.    Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? 

    Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

    13.2.    Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján? 

    Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását  – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

    A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

    a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

    b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

    c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

    d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

    Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

    A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

    Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

    A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

    A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

    Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

    A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

    Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

    Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

    a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

    b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

    13.3.    Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét? 

    Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

    Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

    a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

    b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

    következik be vagy válik felismerhetővé.

    13.4.    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

    Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

    13.5.    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)? 

    A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a weboldalt üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

    14. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

    14.1.    Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. 

    14.2.    A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

    14.3.    A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

    14.4.    A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

    14.5.    A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

    14.6.    Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

    14.7.    A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

    14.8.     A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

    15.VEGYES RENDELKEZÉSEK

    15.1.    Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

    15.2.    Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. 

    15.3.    Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

    15.4.    Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. 

    15.5.    Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató weboldala Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. 

    15.6.    Szolgáltató a weboldalon található szolgáltatásokhoz való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

    15.7.    Szolgáltató  – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

    15.8.    Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

    16. PANASZKEZELÉS RENDJE

    (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

    16.1.    Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést/előfizetést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti. 

    16.2.    Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. 

    16.3.    Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

    16.4.   Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):

    16.5.    A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

    A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

    16.6.    A Fogyasztónk panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

    Békéltető testület neve

    Békéltető testület székhelye, címe:

    Illetékességi terület

    Budapesti Békéltető Testület

    Budapest
    Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
    Fax száma: (1) 488-2186
    Elnök: Dr. Inzelt Éva VeronikaHonlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

    Budapest

    Baranya Vármegyei Békéltető Testület

    Pécs
    Baranya Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
    Fax száma: (72) 507-152
    Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
    Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
    E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
    kerelem@baranyabekeltetes.hu

    Baranya vármegye,

    Somogy vármegye,

    Tolna vármegye

    Borsod-Abaúj-Zemplén
    Vármegyei Békéltető Testület

    Miskolc
    Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
    501-871 (folyamatban lévő ügyek)
    Elnök: Dr. Tulipán Péter
    Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
    E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

    Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye,

    Heves vármegye,

    Nógrád vármegye

    Csongrád-Csanád Vármegyei
    Békéltető Testület

    Szeged
    Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Fax száma: (62) 426-149
    Elnök: Dr. Horváth Károly
    Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

    Békés vármegye,

    Bács-Kiskun vármegye,

    Csongrád-Csanád vármegye

    Fejér Vármegyei Békéltető Testület

    Székesfehérvár
    Fejér Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Fax száma: (22) 510-312
    Elnök: Dr. Vári Kovács József
    Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
    E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

    Fejér vármegye,

    Komárom-Esztergom vármegye,

    Veszprém vármegye

    Győr-Moson-Sopron Vármegyei
    Békéltető Testület

    Győr
    Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
    Telefonszáma: (96) 520-217
    Elnök: Dr. Bagoly Beáta
    Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

    Győr-Moson-Sopron vármegye,

    Vas vármegye,

    Zala vármegye

    Hajdú-Bihar Vármegyei
    Békéltető Testület

    Debrecen
    Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
    Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
    Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
    Fax száma: (52) 500-720
    Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
    Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
    E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

    Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,

    Hajdú-Bihar vármegye,

    Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

    Pest Vármegyei Békéltető Testület

    Budapest
    Pest Vármegyei Békéltető Testület
    Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
    Telefonszáma: +36 1 792 7881
    Elnök: Dr. Koncz Pál
    Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu;
    www.panaszrendezes.hu
    E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

    Pest vármegye

     

    16.7.    A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

    A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

    a)  kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

    aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy

    ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy

    b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

    16.8.    Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

    16.9.    A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

    16.10.    Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

    16.11.    Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
    •    az eljáró bíróságot;
    •    a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
    •    az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
    •    azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
    •    a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
    A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

    17. SZERZŐI JOGOK

    17.1.    Miután a https://parkaid.hu , mint weboldal és a PartAID appkiláció szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://parkaid.hu weboldalon és az app-ban megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.

    17.2.    A https://parkaid.hu weboldalról, az applikációból és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

    17.3..    A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

    17.4.    Tilos a https://parkaid.hu weboldal és applikáció tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://parkaid.hu weboldal, az alkalmazás vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

    17.5.    A https://parkaid.hu név és a PartAID elnevezés szerzői jogi védelmet élvez, valamit védjegy oltalom alatt áll, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

    17.6.   Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.  

    18. ADATVÉDELEM

    A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://parkaid.hu/adatvedelem


    Budapest, 2024. március 19.

    Korábbi ParkAID ÁSZF verziók

    A dokumentumot hitelesíti és készítette: Virtualjog.hu
    Megtekintés / letöltés PDF formátumban: Megtekintés / letöltés
    A legutóbbi frissítés dátuma: 2024.08.29