Private Tutoring Kft.
Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A weboldal működésével, megrendelési folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (https://exclusiveprivatetutor.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető (és letölthető, bármikor kinyomtatható) a következő weboldalról: https://exclusiveprivatetutor.hu/aszf.
Definíciók:
Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.
Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Private Tutoring Kft.
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 1111 Budapest, Lágymányosi utca 12. Fsz. 2. ajtó
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@exclusiveprivatetutor.hu
A szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 01-09-432406
A szolgáltató adószáma: 32592564-1-43
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha van): Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató telefonszáma: +36 70 568 40 92
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Websupport Magyarország Kft. H-1119 Budapest, Fehérvári út 97-99. info@ezit.hu +36 1 700 40 30
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen ÁSZF 2024. február 6. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a ÁSZF-et (a módosításra okot adó körülmények: jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti - mely alapján a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni, vagy azt felmondani. A módosítások nem értintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításnak nincs visszaható hatálya.
2.3. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS
3.1. A szolgáltatás igénybevétele/megrendelése/előfizetése során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás (pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.
3.2. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.3. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon)
4. MEGVÁSÁROLHATÓ SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
4.1. A megjelenített szolgáltatások a weboldalról online (bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők meg. A szolgáltatásokra vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak (tehát tartalmazzák a törvényben előírt áfát, illetve, ha a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegek).
4.2. A weboldalon Szolgáltató részletesen feltünteti a szolgáltatás nevét, leírását.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató nem köteles a megrendelést ezen az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes, valós áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van
- nem elfogadni a módosított ajánlatot, lemondani megrendelést.
- megrendelését fenntartani a helyes áron.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
Hibás árnak minősül a
- 0 Ft-os,
- 1 Ft-os, illetve
- az az akciós ár, amely nem felel meg a feltüntetett kedvezmény százalékos mértékének az eredeti árhoz képest. Például, ha egy termék eredeti ára 10.000 Ft, és 50%-os kedvezmény van rá érvényben, akkor a helyes akciós ár 5.000 Ft lenne. Hibás árnak számít, ha ehelyett 1.000 Ft vagy 2.000 Ft jelenik meg.
5. A SZOLGÁLTATÁS LEÍRÁSA, REGISZTRÁCIÓ MENETE, A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELE
5.1. A szolgáltatás leírása
A weboldal adatbázis biztosításával járul hozzá a regisztráló tanárok (a továbbiakban tanárok) és a potenciális ügyfeleik (a továbbiakban tanulók) kapcsolat-felvételéhez. A szolgáltatás tanulóként minden érdeklődő számára rendelkezésre áll. A cél az, hogy a képzést nyújtó tanárokat és a leendő tanulókat közvetítse, az üzleti kapcsolatuk létrejöttét ezzel támogassa. A kapcsolatfelvétel egyoldalúan, minden esetben a tanuló által kezdeményezett, az általa – az adatbázisból – kiválasztott, regisztrált tanár irányába.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy az „exclusiveprivatetutor.hu” szolgáltatás keretében közvetített felek által megkötésre kerülő későbbi megbízási szerződésekre a Szolgáltatónak nincs ráhatása, azt a felek egymás között alakítják, az általuk megállapodott keretek, szolgáltatási és fizetési feltételek alapján.
A regisztráló tanároknak a Szolgáltatóval kötött szerződése (jelen ÁSZF) kizárólag arra irányul, hogy a fenti cél megvalósulását, a tanár és a tanuló közötti kapcsolatfelvételt közvetítőként azzal támogassa, hogy a tanár elérhetőségét – az általa díjfizetéssel rendezett időszakon belül – elérhetővé teszi a tanulók részére. Az információ átadása oly’ módon történik, hogy a tanár nyilvános felületet (megjelenést) alakít ki a saját szolgáltatásáról a weboldalon, amihez az érdeklődők szabadon hozzáférnek. E megjelenési felület a tanár által díjjal rendezett időszakban látható a potenciális tanulók részére.
Szolgáltató az így létrejött üzleti kapcsolat további folyamatában semmilyen módon nem vesz részt. A szolgáltatást igénybe vevők egymás közötti pénzügyi elszámolása teljes egészében kívül esik Szolgáltató hatáskörén, abból ő semmilyen módon és mértékben nem részesül.
5.2. Felhasználói nyilatkozatok
Jelen Szerződési feltételek elfogadásával Ön (tanár) kijelenti és szavatol a következőkért:
- A regisztráció időpontjában betöltötte a 18. életévét.
- Tudomásul veszi, hogy regisztrációjával Ön a Szolgáltató által működtetett „exclusiveprivatetutor.hu” szolgáltatás adatbázisában regisztrálásra kerül. Az ehhez kapcsolódó adatkezelési szabályokról az Adatkezelési tájékoztatónk ad további információt.
- A felhasználó rendelkezik azzal a speciális tudással, szakértelemmel, amivel el tudja látni munkáját.
5.3. Regisztráció menete
A regisztráció az e-mail cím és jelszó megadásával kezdődik. A Szolgáltató lehetőséget ad a tanár számára szabad szöveges tájékoztatás, bemutatkozás adására is. A szabad szöveges rész kizárólag a tanár a saját szakmai jellemzését, az általa tanítandó tárgy ismérveit, módját, a tanításra jellemző egyéb információk (pl. díjszabás, időkeret, stb.) megosztását tartalmazhatja. Nem tartalmazhat mások számára sértő, bántó megjegyzéseket.
A jelen szerződésben foglaltak alapján a regisztrált személyek felelnek az általuk közzétett információért. Hamis, valamint jogsértő adatok közzététele e szerződés azonnali hatályú felmondását és a regisztrált személy kizárását, a regisztráció törlését vonja maga után.
5.4. Rendelés menete
Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a weboldalra. Tájékoztatjuk a felhasználókat, hogy a szolgáltatást kizárólag regisztrált felhasználók vehetik igénybe.
A regisztrációval létrejövő profil (Adatlap) a weboldalt meglátogató tanulók/szülők eligazodását, tájékozódását segíti. A profil a Belépés menüpontra kattintva, az azonosító adatok (érvényes e-mail cím, jelszó) megadásával érhető el (belépés).
Amennyiben a regisztrált személy elfelejtette a belépési jelszavát, a belépés oldalon lehetősége van új jelszót kérni. Az általa megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben található linkre kattintva beléphet a profiljába, és/vagy megadhatja új jelszavát. Ha a Belépés sikertelen, a Szolgáltató ügyfélszolgálatának e-mail címére info@exclusiveprivatetutor.hu küldött levélben kérhet segítséget.
5.5. Fizetési módok:
Szolgáltató a regisztrált felhasználók (tanárok) számára előfizetési rendszert alkalmaz. A jelen pontban ismertetésre kerülnek a díjfizetési rendszer általános szabályai, valamint az egyes eltérő elszámolási rendszerben lévő előírások. A szolgáltatás használatához előfizetésre van szükség, melyet a Szolgáltató OTP Banknál vezetett bankszámlájára történő online fizetéssel van mód teljesíteni.
Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
Bankkártyás fizetés SimplePay-el:
A exclusiveprivatetutor.hu fizetési szolgáltatója az OTP Simple fizetési rendszert üzemeltető OTP Mobil Kft. A vásárlással Vásárló tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató, mint adatkezelő által az exclusiveprivatetutor.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére: Név, email cím, telefonszám, számlázási cím, szállítási cím.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff
5.6. Díjfizetési szabályok
5.6.1. Előfizetés
Minden újonnan feladott (friss) hirdetés a normál találati lista első helyére kerül. Hirdetése mindaddig a lista legelején lesz, amíg egy másik hirdető meg nem előzi. Ekkor hátrébb csúszik egy helyet. A felhasználó előfizetésének megújítását leghamarabb 1 héttel a hirdetés lejárati dátuma előtt kezdeményezheti.
5.6.2. Hirdetés egyszeri előre helyezése
„START előre helyezés” eredményeképpen az összes tantárgyi hirdetése a normál találati lista első helyére kerül. Ezt akkor érdemes választania, ha normál hirdetése már hátrébb csúszott a normál találati listában.
5.6.3. Hirdetés kiemelése
- A „TOP 10 kiemelés” eredményeképpen hirdetése a normál találati lista fölé, az első 10 hely valamelyikére kerül megkülönböztető jelzéssel. A TOP 10 kiemelt hirdetések egymáshoz képest minden egyes oldalhíváskor véletlenszerű sorrendben jelennek meg. A megkülönböztető jelzés 7 napig tart, ezt követően hirdetése a normál találati listában, az előfizetésének megfelelő dátum szerinti pozícióban fut tovább. Tantárgyanként egyszerre csak egyfajta kiemelés vehető igénybe. Újabb kiemelés, csak a meglévő kiemelési időszak letelte után (7 nap) kezdeményezhető.
- A „BEST 10 kiemelés” eredményeképpen hirdetése az oldalt meglátogató szülő/diák számára azonnal jól látható helyen, a találati lista főoldalán, annak fejlécében fog megjelenni 7 napig. A BEST 10 kiemelt hirdetések egymáshoz képest minden egyes oldalhíváskor véletlenszerű sorrendben jelennek meg. Ezzel párhuzamosan hirdetése a normál találati listában is látható marad, az előfizetésének megfelelő dátum szerinti pozícióban. Tantárgyanként egyszerre csak egyfajta kiemelés vehető igénybe. Újabb kiemelés, csak a meglévő kiemelési időszak letelte után (7 nap) kezdeményezhető.
- A „FIX 12 kiemelés” eredményeképpen hirdetése az oldalt meglátogató szülő/diák számára jól látható helyen, mind a 21 tantárgyi lista főoldalán, azoknak láblécében fog megjelenni 7 napig. A FIX 12 kiemelt hirdetések egymáshoz képest minden egyes oldalhíváskor véletlenszerű sorrendben jelennek meg. Ezzel párhuzamosan hirdetése a normál találati listában is látható marad, az előfizetésének megfelelő dátum szerinti pozícióban. A szolgáltatás bármikor igénybe vehető, ha van hely a 12 FIX kiemelt között.
5.6.4. Hirdetés passziválása
- A tanárok bármikor szüneteltethetik adataik megjelenését az oldalon, vagy ezt kérhetik a Szolgáltatónak küldött üzenetben. A felhasználónak fiókjában lehetősége van passzívra állítani a hirdetését.
- Alapbeállításként hirdetése aktív státuszban van, vagyis megjelenik az oldalon. Amennyiben hirdetését passzív státuszba helyezi, nem jelenik meg az oldalon, azonban fiókja továbbra is szerkeszthető marad, és hirdetését bármikor újra aktiválhatja. Felhívjuk figyelmét, hogy a passzív státuszba helyezés nem eredményezi a hirdetési/kiemelési határidő meghosszabbítását. Hirdetése, ugyanazon a helyen fut tovább, ahol aktív státuszában is lenne, csak nem jelenik meg az oldalon.
5.6.5. Fiók törlése
- A tanárok bármikor törölhetik magukat a Szolgáltató rendszeréből. A törlés megerősítését követően minden személyes adatuk minden személyes adatuk azonnal törlődik a rendszerből. Az adatok nem visszaállíthatók. A törlést a Szolgáltatónak küldött üzenettel is kezdeményezhetik.
- Ennek eredményeképpen az összes oldalunkon lévő aktív vagy passzív hirdetése törlődni fog, így az aktív hirdetések/kiemelések lejártáig hátralevő ideje elveszik. Minden adata törlődni fog, amit a fiókjában megadott. Ha később újra szeretne nálunk hirdetni, újból regisztrálnia kell.
5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”ELŐFIZETÉS/KIEMELÉS” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.
5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére. Felhasználónak lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását telefonon, vagy e-mailen.
5.11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5.12. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
6.1. A megrendelések/előfizetések feldolgozása a fizetést követően azonnal történik.
6.2. A teljesítés a kívánt időpontnak megfelelően, a sikeres fizetési jelzés után történik.
7. ELÁLLÁS/FELMONDÁS JOGA
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében nem illeti meg az elállási/felmondási jog Fogyasztót a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést; továbbá szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki, vagy a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
7.2. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
7.3. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
8. SZAVATOSSÁG
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Kellékszavatosság
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy
b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt
következik be vagy válik felismerhetővé.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)?
A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a weboldalt üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9 A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
10.VEGYES RENDELKEZÉSEK
10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
10.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató weboldala Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
10.6. Szolgáltató a weboldalon található szolgáltatásokhoz való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
10.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
10.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
11.PANASZKEZELÉS RENDJE
(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
11.1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést/előfizetést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):
11.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
11.6. A Fogyasztónk panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető testület neve |
Békéltető testület székhelye, címe: |
Illetékességi terület |
Budapesti Békéltető Testület |
Budapest |
Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Pécs |
Baranya vármegye, |
Somogy vármegye, |
||
Tolna vármegye |
||
Borsod-Abaúj-Zemplén |
Miskolc |
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, |
Heves vármegye, |
||
Nógrád vármegye |
||
Csongrád-Csanád Vármegyei |
Szeged |
Békés vármegye, |
Bács-Kiskun vármegye, |
||
Csongrád-Csanád vármegye |
||
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Székesfehérvár |
Fejér vármegye, |
Komárom-Esztergom vármegye, |
||
Veszprém vármegye |
||
Győr-Moson-Sopron Vármegyei |
Győr |
Győr-Moson-Sopron vármegye, |
Vas vármegye, |
||
Zala vármegye |
||
Hajdú-Bihar Vármegyei |
Debrecen |
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, |
Hajdú-Bihar vármegye, |
||
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
||
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Budapest E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu |
Pest vármegye |
11.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében
a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
11.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.
11.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
11.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
11.11. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
12. SZERZŐI JOGOK
12.1. Miután a https://exclusiveprivatetutor.hu/, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a https://exclusiveprivatetutor.hu/ weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.
12.2. A https://exclusiveprivatetutor.hu/ weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
12.3.. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos a https://exclusiveprivatetutor.hu/ weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://exclusiveprivatetutor.hu/ weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
12.5. A https://exclusiveprivatetutor.hu/ név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
13. ADATVÉDELEM
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://exclusiveprivatetutor.hu/adatkezelesi-tajekoztato
BUDAPEST, 2024. február 6.
14. A SZOLGÁLTATÓRA ÉS A FELHASZNÁLÓRA VONATKOZÓ FELELŐSSÉGI SZABÁLYOK
Felelősség
Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy az online szolgáltatást saját felelősségére veszi igénybe.
A Szolgáltató kizárja felelősségét a felhasználó által rendelkezésre bocsájtott hibás vagy valótlan adatok feldolgozásából eredő károk tekintetében. Felhasználó tudomásul veszi, hogy Szolgáltató kizárólag olyan károk tekintetében felel, melyek közvetlen ok-okozati összefüggésben vannak a Szolgáltató jogellenes és felróható magatartásával.
Amennyiben a szolgáltatás igénybevétele vagy annak eredménye tekintetében a Felhasználót bármilyen kár vagy hátrány érné, úgy a Szolgáltató ezzel kapcsolatos valamennyi felelősségét kizárja.
A weboldalon/app-on elhelyezett nem a Szolgáltatótól származó információk, hirdetések, reklámok vagy egyéb anyagok tartalmáért kizárólag az azt feltöltő személy tartozik felelősséggel.
Szolgáltató a jelen ÁSZF alapján nem vállal arra garanciát, hogy a szolgáltatás bármilyen eredménnyel járhat a Felhasználóra nézve. Szolgáltató nem biztosítja a szolgáltatás eredményességét, így nem felel azért, ha a szolgáltatás használata során a Felhasználó nem jut hozzá neki megfelelő tartalomhoz, illetve nem felel azért sem, ha a Felhasználó nem kapta meg az általa elvárt színvonalat és minőséget a szolgáltatás használata során.
A szolgáltatás „ahogy van” és „ahogy elérhető” alapon működik, azaz a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó igényeinek megfelelő technikai és informatikai fejlesztéseket eszközölni.
Szolgáltató továbbá kizárja felelősségét:
- mindazon károk tekintetében, amelyek a https://exclusiveprivatetutor.hu/ oldalain és az appkilációban más által elhelyezett információkból (leírások, képek) származnak, beleértve a harmadik félnek okozott károkat is. E rendelkezés a weboldalon/app-on elhelyezett reklámokra és egyéb anyagokra is vonatkozik,
- a más által rendelkezésre bocsátott, a közvetítő szolgáltató által nyújtott információs társadalommal összefüggő szolgáltatással továbbított, tárolt vagy hozzáférhetővé tett információ – törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén – tekintetében,
- a weboldalon/app-on elhelyezett információk helyességéért, valóságtartalmáért vagy a jogszabályoknak való megfelelőségéért, illetve a jogszabályba ütköző tartalommal harmadik személynek okozott jogsérelemért, illetve kárért;
- a rendszer használatából adódó, a működés teljes leállításából, változásokból eredő esetleges károkért;
- egyéb, a Szolgáltatón kívül álló okra visszavezethető hibákért, károkért (vis maior)
- a Felhasználó számára a szolgáltatások igénybevételéből eredő esetleges anyagi vagy erkölcsi kárért.
Szolgáltató semmiféle felelősséget nem vállal az általa fenntartott és üzemeltetett online felületen tett, nem tőle származó felhívásokkal, ajánlatokkal és az ezek alapján létrejött szerződésekkel vagy bármely szerződés létrejöttének elmaradásával, továbbá a weboldalon/app-on elérhető Szolgáltatások hibájával vagy megszüntetésével kapcsolatban.
A Szolgáltatással kapcsolatos esetleges jogsértések esetén a Szolgáltató a jogszabályok által megkívánt keretek között együttműködik a hatóságokkal a jogsértést elkövető személyek felelősségre vonása érdekében és fenntartja magának a jogot, hogy a Felhasználó vagy harmadik személy által elkövetett jogsértés esetén az illetékes hatóságnál bejelentést tegyen. A Szolgáltató, amennyiben a szolgáltatással kapcsolatos jogsértések miatt bírság, büntetés, vagy bármilyen más jogcímen megfizetendő összegben marasztalást szenved, úgy a jogsértővel szemben mind a Szolgáltató által kifizetett összegek tekintetében, mind ezen túlmenően teljes kártérítési igénnyel lép fel.
A Szolgáltató nem avatkozik bele a Felhasználó és harmadik személy vagy szerv között felmerült jogvitákba, bármilyen vita kialakulásakor Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával mentesíti a Szolgáltatót mindennemű igénytől, követeléstől és kártérítéstől. (a Szolgáltató nem köteles beleavatkozni a Felhasználó és harmadik személy vagy szerv között felmerült jogvitába, azonban a panasz a Szolgáltatóhoz is érkezhet)
Kötelezettségek
Szolgáltató az online Szolgáltatás 99%-os rendelkezésre állását garantálja éves szinten. A rendelkezésre állás mérése szempontjából nem tekinthető kiesésnek a legfeljebb 1 munkanap időtartamú tervezett karbantartás, feltéve, hogy annak időpontjáról és várható időtartamáról Szolgáltató megfelelő időben, de legalább a karbantartást megelőző 5 munkanappal előtte, értesítette a Felhasználót a weboldalon.
Jogok
A Felhasználó által a weboldal/app használata során esetlegesen elérhetővé vagy feltölthetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni. Szolgáltató nem köteles ellenőrizni továbbá az általa csak továbbított, tárolt, hozzáférhetővé tett információt, ezért a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
15. A FELHASZNÁLÓRA VONATKOZÓ KÜLÖN SZABÁLYOK
A Felhasználóra vonatkozó külön szabályok
A Felhasználó köteles az online szolgáltatás igénybevételéhez megfelelő számítástechnikai eszközről és megfelelő Internet hozzáférésről gondoskodni.
Felhasználó az online szolgáltatás esetleges értékelése során kialakított véleményét mások jogainak sérelme nélkül jogosult közzétenni, vagy más módon közölni a weboldalon vagy egyéb webes felületen..
Felhasználó a weboldalon/app-on található információkat saját felelősségére használhatja fel.
Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy harmadik személy a szolgáltatást helyette ne használja, a hozzáférés átengedése nem megengedett.
A Felhasználókra vonatkozó a weboldal/app használatával és a Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos egyéb tiltott tevékenységek (tartalomkorlátozás):
- Az online szolgáltatást arra használni, hogy más emberekről engedélyük nélküli kép/videó felvétel, helymeghatározás illetve bármely személyes adat rögzítésre és/vagy továbbításra kerüljön. (személyes adatok megsértése)
- Más hozzáférését jogosulatlanul felhasználni, illetve más adatlapját feltörni.
- Harmadik személy részére értékesíteni, cserében átadni vagy továbbítani bármely személy hozzáférését az adott személy tudta és előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül.
- Küldeni, feltölteni, terjeszteni vagy felajánlani törvénytelen, uszító, megfélemlítő, pornográf, fajgyűlölő, rágalmazó, zaklató, fenyegető, visszaélésre okot adó, csalárd, obszcén vagy egyéb módon elítélendő tartalmat.
- Szándékosan vírust, férget, egyéb defektet, Trójait, sérült file-t, álhírt vagy egyéb káros természetű tételt (információt) terjeszteni.
- Piramis játékot űzni és terjeszteni.
- Kiskorúakra egyéb káros tartalmat feltölteni, továbbítani.
- Más személyként feltűnni vagy egyéb álcát ölteni.
- Törvénytelen módon más szellemi termékét vagy egyéb szellemi tulajdonát közvetíteni, a tulajdonos vagy licenc tulajdonos előzetes írásbeli engedélye nélkül.
- A szolgáltatást bármely jogsértésre, illetve jogszabályba ütköző módon használni (mint a személyiségi vagy nyilvánossághoz fűződő jogok, vagy egyéb.)
- A szolgáltatást más üzletszabályzatának megsértésére használni.
- Illegális/jogszabályba ütköző tevékenységet hirdetni vagy elősegíteni a szolgáltatás használata során.
- Bármely módon megakadályozni másokat abban, hogy az online szolgáltatást igénybe vegyék.
- Automata vagy egyéb csalárd módon felhasználókat létrehozni/generálni.
- A szolgáltatást a szolgáltató előzetes engedélye nélkül értékesíteni, továbbértékesíteni vagy egyéb módon jogosulatlan kereskedelmi célra felhasználni vagy továbbítani.
- A szolgáltatást bármilyen mértékben módosítani, átvenni, lefordítani vagy visszafejteni.
- Eltávolítani a szolgáltatáson feltüntetett szerzői jogot feltüntető jelzést, védjegyet vagy egyéb tulajdonjogra utalást.
- A szolgáltatás weboldalát átformálni, használhatatlanná tenni, illetve a weboldallal megegyező oldalt létrehozni.
A fenti szabályok megsértése a felhasználói fiók törlését vonhatja maga után!
Egyéb felelősségi szabályok, vitarendezés
A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget olyan – elsősorban számítástechnikai vírus okozta – károkért, amelyek a Felhasználó számítástechnikai berendezésében vagy egyéb tulajdonában a belépés, a Rendszer használata, a káros tartalmak megnyitása során keletkezett. A Szolgáltató szintén nem vállal felelősséget a rendszer az internetszolgáltató hibájából történő elérhetetlenségéért, lassú működéséért.
A rendszer használata, illetve a szolgáltatások igénybevétele feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek, kockázatainak és korlátainak ismeretét, illetve elfogadását. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.
Szolgáltató törekszik rá, de garantálni nem tudja a weboldal/app hibamentes és zavartalan működését, illetőleg hogy a szolgáltatáshoz való hozzáférés folyamatos vagy hibamentes lesz. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az Internet sajátosságai miatt a szolgáltatás folyamatos üzemeltetése a Szolgáltató előzetes tudta és szándéka ellenére is megszakadhat. Szolgáltató az éves rendelkezésre állás (95 %) betartása mellet jogosult a rendszer karbantartása érdekében, vagy egyéb biztonsági megfontolások miatt a Szolgáltatást részlegesen vagy teljes egészében szüneteltetni a Felhasználók minden előzetes tájékoztatása vagy értesítése nélkül.
Szolgáltató csak a neki felróható, jogellenes magatartással okozott károkért felel a Ptk. vonatkozó szabályai szerit.
Amennyiben háború, lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz, természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar vagy más olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály (vis major) következményeképpen, amely a Felhasználó, illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, valamelyikük nem képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy ezen személy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt. Ebben az esetben a Ptk. 6:179-180. §-a alapján kell eljárni.
16. TITOKTARTÁS
Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen Szerződés hatálya alatt és a megszűnését követő 5 évig a jelen Szerződést, annak tartalmát, valamint az együttműködés során a birtokukba jutott minden információt szigorúan bizalmasan, üzleti titokként kezelnek, valamint azokat semmilyen módon nem hozzák nyilvánosságra, illetve harmadik személy tudomására, illetve másként nem használják fel.
17. ÉRTÉKELÉSI ÉS MODERÁLÁSI SZABÁLYZAT
17.1. Ki írhat értékelést?
A Private Tutoring Kft. (Székhely: 1111 Budapest, Lágymányosi utca 12. Fsz. 2. ajtó; Nyilvántartásba bejegyző bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; Cégjegyzékszám: 01-09-432406; Adószám: 32592564-1-43) az https://exclusiveprivatetutor.hu weboldalon lehetővé teszi, hogy minden tanuló, aki legalább 1 órát vett egy adott tanártól, értékelje annak munkáját.
17.2. Hogyan zajlik az értékelési folyamat?
Értékelés írása az „ÉRTÉKELÉST ÍROK” gombra kattintva kezdeményezhető, a megjelenő űrlap mezőinek kitöltésével. Itt lehet a tanár munkáját 1-5 csillaggal számszerűleg értékelni, illetve szöveges értékelést/véleményt írni, majd a kész értékelést elküldeni. Az értékelés elküldésével a tanuló hozzájárul ahhoz, hogy vezetéknevének és keresztnevének kezdőbetűje (monogramja), valamint teljes neve megjelenik az értékelése mellett, azonban e-mail címe nem.
17.3. Hogyan kezeli a Szolgáltató a tanárokról készült értékeléseket?
A beérkező értékeléseket munkatársaink általában 48 órán belül aktiválják. Az értékeléseket moderátoraink az olvashatóság, illetve az irányelveink közvetlen megsértése szempontjából ellenőrzik, illetve igyekeznek kiküszöbölni az esetleges jogsértéseket. Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy a szabályokat megsértő, illetve törvénytelen vagy erkölcstelen tartalmú értékeléseket ne aktiváljuk a weboldalon. Az értékelt tanár és az értékelő tanuló e-mail címükre küldött üzenetben automatikus tájékoztatást kapnak arról, hogy a weboldalon aktiváltuk az értékelést. Az aktivált értékelések minden esetben az értékelt tanár részletes profil oldalán megtalálhatóak, ahol látszik az értékelések száma, az értékelések számtani átlaga számokkal és csillag piktogramokkal megjelenítve. A látogatók időrendi sorrendben tudják áttekinteni az összes értékelést, az egyes értékelések pontszámát, az értékelő monogramját, nevét, országát, a tanártól vett órák számát, a tantárgya(ka)t, a szöveges értékelésben leírtakat és az értékelés időpontjának dátumát.
Fenntartjuk magunknak a jogot az értékelések eltávolítására, ha
• ha az értékelt tanár már nem található meg az adatbázisunkban
• ha ügyfeleink bizonyíthatóan hamis kijelentésekre, illetve irányelveink megsértésére hívják fel a figyelmünket.
A sikeresen beküldött és megjelent értékelések későbbi törlését kezdeményezni csak e-mailben az értékeléshez használt e-mail címről küldött írásos kéréssel lehetséges. Az értékelés törlése a magantanarertekeles@gmail.com címre küldött üzenetben kérvényezhető. Adminisztrátoraink a kérés vizsgálata után döntenek az értékelés inaktiválásáról.
17.4. Milyen hosszú legyen az értékelés?
A rövid szöveges értékelések mérete 50 - 150 szó, az átfogóbb beszámolók mérete pedig maximálisan 300 szó. Az értékelések hosszának tényleges felső korlátja nincs, ezért kérjük, a hosszabb értékelések esetén fordítson gondot az olvashatóságra.
17.5. Hogyan építsem fel az értékelésemet?
Egyszerűen csak fogalmazd meg mindazt, ami pozitívumként vagy negatívumként feltűnt a tanároddal kapcsolatban, és ezt tényszerűen indokold meg. Az értékelésed nem más, mint a személyes véleményed. Jusson eszedbe, hogy az értékelésedet azok olvassák majd, akiknek szolgáltatásunk szintén felkeltette az érdeklődését, és esetleg igénybe is szeretnék venni szolgáltatásunkat. Kérjük, a beküldést megelőzően olvashatóság szempontjából tekintsd át az értékelésedet, hogy annak olvasói még felületes olvasás során is könnyedén átlássák, melyik szakaszában milyen témákat fejtesz ki. Egy értékelés akkor tekinthető hasznosnak, ha érthetően, precízen van megfogalmazva, és az olvasó könnyedén megtalálja a fontosabb megállapításokat. Kérjük, személyes adatokat - például a címedet, a weboldalad címét - ne tüntess fel az értékelésekben, mivel ezekkel adott esetben illetéktelenek is visszaélhetnek.
17.6. Milyen szabályok vonatkoznak az értékelések tartalmára?
Az adminisztrátorok a szöveges értékelésnél a feltöltött tartalmat vizsgálva az alábbi esetekben moderálják, vagy inaktiválják az értékelést:
• a tartalom jogszabályba ütközik, vagy jogellenes tevékenységet hirdet;
• bűncselekményt vagy szabálysértést valósít meg;
• jóerkölcsbe ütközik vagy sérti a vonatkozó etikai normákat;
• jogellenes, vagy jogellenes magatartással kapcsolatos, vagy jó erkölcsbe ütköző cselekményre hív fel vagy arra buzdít;
• mások jogát vagy jogos érdekét sérti, így különösen, ha védjegyoltalomba ütközik, ha szellemi alkotáshoz fűződő jogok, illetve egyéb szerzői és szomszédos, illetve személyhez fűződő jogok sérelmét okozza vagy okozhatja;
• megtévesztő információt tartalmaz;
• harmadik fél irányában gazdasági, politikai reklámot tartalmaz;
• harmadik fél weboldalára mutató linket tartalmaz;
• a Társaság gazdasági érdekeivel súlyosan ellentétes;
• a Társaság azt az általa képviselt etikai erkölcsi alapelvekkel ellentétesnek tartja;
• vagy a fentiek gyanúja felmerülhet.
17.7. Hasznos – e számomra értékelést írni?
Az értékeléseknek köszönhetően jobb információkkal tudunk szolgálni mindenkinek, aki felkeresi online weboldalunkat. Mindannyian profitálhatunk a rengeteg tapasztalatból, és Ön is tanulhat másoktól.
Sok sikert, és köszönjük az értékeléseket!